۸۳۱ نفر در کاشان به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در منطقه تحت پوشش این دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون نتیجه آزمایش ۸۳۱ نفر از بیماران مشکوک تنفسی مثبت اعلام شده است که ۷۱۵ مورد از این بیماران مربوط به کاشان و ۱۱۶ مورد مربوط به آران‌وبیدگل است.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اعلام آمار مبتلایان کرونا ویروس جدید، اظهار کرد: در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون نتیجه آزمایش ۸۳۱ نفر از بیماران مشکوک تنفسی مثبت اعلام شده است که ۷۱۵ مورد از این بیماران مربوط به کاشان و ۱۱۶ مورد مربوط به آران‌وبیدگل و شامل ۵۰۰ مرد و ۳۳۱ زن است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش ۳۶۳ نفر منفی بوده، ادامه داد: در زمان حاضر ۳۲۴ بیمار داریم که ۳۰۲ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سایرین در بیمارستان آران‌وبیدگل بستری هستند، یک‌هزار و ۷۰۷ نفر تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با توضیح روند اجرای طرح غربالگری، اضافه کرد: اجرای این طرح همچنان در منطقه کاشان ادامه دارد و تا کنون نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت برابر با ۳۷۰ هزار نفر از مردم دو شهرستان از سوی نیروهای حوزه بهداشت با همکاری بسیج غربالگری شدند و تیم‌های نظارتی ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به صورت دقیق بر اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از همکاری خوب مؤسسه‌های خیریه درمانی در مدیریت بحران کرونا تشکر می‌کنم زیرا موجب شدند بار مرکزهای دولتی و بیمارستان‌های دولتی کاهش پیدا کند.

مروجی با اشاره به لزوم رعایت موازین بهداشتی حرفه‌ای در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، افزود: اقدام‌های کنترلی بهداشت محیطی در سطح معابر عمومی و اماکن خاص مانند عابر بانک‌ها با قدرت و قوت در حال ادامه است و از همکاری خیرین، اصناف و سایر اقشاری که در این راه کمک کردند، قدردانی می‌شود.

کد خبر 416726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.