تغییر تقویم کوچ عشایر در بحران کرونا ضروری است/ استمهال وام ۳۶ هزار کشاورز اصفهانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آغاز فصل کوچ عشایر استان، بر ضرورت تغییر تقویم کوچ با توجه به شیوع کرونا و مخاطرات جوی تاکید کرد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا  اظهار کرد: نزدیک به یک هزار و ۳۷۰ نفر از عشایر در جرقویه استان اصفهان زندگی می‌کنند و با توجه به آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کشور و همزمان شدن آن با شیوع کرونا و مخاطرات جوی، تغییر تقویم کوچ و توجه به الزامات بهداشت عمومی و فردی عشایر ضروری است از این رو به مسئولان امر این موارد اعلام شده است.

وی افزود: مدیریت بحران استان سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی ایل‌راه‌ها و آبرسانی سیار با ۱۰ تانکر برای خانوارهای عشایری در اختیار اداره کل امور عشایر قرار داد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: ۲۰۰ پکیج برق خورشیدی بین خانوارهای عشایری در سال گذشته توزیع شد که در تأمین روشنایی و گرمایش و همچنین جلوگیری از قطع درختان در مراتع جلوگیری مؤثر است.

شیشه فروش در ادامه به استمهال وام کشاورزان اصفهان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزانی که از خشکسالی‌ها دچار خسارت شده بودند اعتبارات بانکی در قالب وام به آنها پرداخت شد، از این رو برای استمهال وام کشاورزان بالغ بر ۲۲۸ میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: ۳۶ هزار و ۳۳۳ نفر در دو سال اخیر مشمول استمهال وام شده‌اند.

کد خبر 416717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.