کانتینر کشتی‌ها در ایتالیا ICU  می‌شود

کمبود ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در کشور ایتالیا، گروهی از معماران را به خلق بیمارستان‌هایی سیار با تجهیزات کامل پزشکی سوق داد تا از این طریق جان افراد بیشتری از مردم مبتلا به کووید -۱۹ تحت مراقبت کادر درمانی نجات یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران شرکت کارلو راتی، معمار مشهور ایتالیایی، برای کاهش فشار وارد بر بیمارستان‌ها و پرسنل درمانی ایتالیا با استفاده از کانتینرهای کشتی‌ها بیمارستان‌هایی سیار احداث کرده‌اند که از تمام امکانات یک مرکز درمانی پیشرفته برخوردار است.

معماران ایتالیایی با همکاری کادر پزشکی، شرکت‌های مهندسی و شرکت‌های تأمین کننده تجهیزات پزشکی واحدهایی برای درمان بیماران تنفسی با تمام تجهیزات مورد نیاز ایجاد کرده‌اند. احداث این فضاهای درمانی با سرعتی برابر با برپا کردن یک چادر مسافرتی انجام می‌شود و ایمنی آن با بیمارستان‌های سراسر ایتالیا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برابری می‌کند.

معماران اتاقک‌های درمانی فوق را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که به راحتی قابلیت جمع‌آوری و تفکیک دارد و می‌توان در صورت نیاز آن را به مکان دیگری حتی به سایر شهرها و کشورهای جهان از طریق قطار، کشتی یا کامیون‌های بزرگ انتقال داد. این اتاقک‌ها در حال حاضر متصل به هم بیمارستان‌هایی بزرگ تشکیل داده است و کادر پزشکی در چند شهر ایتالیا را پوشش داده است.

هیچ استاندارد بین‌المللی برای تعداد تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت وجود ندارد به همین دلیل، تفاوت‌های زیادی بین تعداد تخت خواب‌های بیمارستانی در سراسر کشورهای دنیا وجود دارد.

این تفاوت در اتاق‌های ICU به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشورهای مختلف جهان خود را بیشتر نشان می‌دهد؛ به عنوان مثال، نرخ مرگ و میر در کشور ایتالیا بسیار بالا است و یکی از مهم‌ترین دلایل آن این است که بیمارستان‌های آن ظرفیت کافی برای پذیرش بیمارهای مبتلا به کرونا را ندارد. شیوع ویروس کرونا در این کشور بالا است و بیماران به مدت طولانی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، در نتیجه تا زمان ترخیص عده‌ای مشخص از این بیمارها افراد جدید آلوده به کووید -۱۹ پذیرش نمی‌شوند و نبود مراقبت‌های کافی از بیماران در نهایت منجر به مرگ آن‌ها می‌شود.

دانشمندان انگلیسی در شهر لندن از داده‌های شیوع ویروس کرونا در چین به عنوان معیاری برای تخمین تأثیر این ویروس بر خدمات سلامت ملی بریتانیا بهره گرفته‌اند؛ آن‌ها چنین پیش‌بینی کرده‌اند که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ۲۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارند که متأسفانه در حال حاضر کمتر از هفت تخت برای هر ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌های انگلستان وجود دارد.

در خارج از اروپا نیز، آلیس چارلز، مدیر توسعه شهری در مجمع اقتصاد جهانی در نظر دارد تدارکات لازم را برای تقویت سیستم‌های درمانی ضعیف قاره آفریقا فراهم آورد تا در صورت افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در این قاره بیماران با امکانات بهتری در بیمارستان‌ها پذیرش شوند. جمعیت متراکم شهرهای آفریقایی چیزی است که بیش از همه باعث نگرانی آلیس چارلز شده است و او را به سمت ارائه راهکارهای مؤثر سوق داده است.

کد خبر 416714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.