توزیع ماده ضدعفونی کننده رایگان در اپلیکیشن «شهر من»

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد گفت: محلول ضدعفونی کننده سطوح فاقد بو با فرمولاسیون خاص به صورت بسته های یک و نیم لیتری از روز یکشنبه در کنار ماسک به صورت رایگان در منازل شهروندان توزیع شود.

به گزارش ایمنا، محمد عین القضات با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته با مجموعه «زیست بوم نوآوری خیام» بر اساس مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مقرر شده است که محلول ضدعفونی کننده سطوح با فرمولاسیون خاص به صورت بسته‌های ۱.۵ لیتری از روز یکشنبه در کنار ماسک به صورت رایگان درب منازل شهروندان توزیع شود؛ خوشبختانه در حال حاضر خیری هزینه توزیع مواد ضدعفونی کننده را تقبل کرده و فعلاً این محلول به صورت رایگان در کنار هر درخواست ماسک به شهروندان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق تأکیدات شهردار، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر خدمت ارسال رایگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده را درب منازل شهروندان در اپلیکیشن «شهر من» گنجانیده شد، بر همین اساس در حال حاضر ماسک قابل شست و شو را به قیمت دو هزار و ۴۰۰ تومان (صرفاً به قیمت تولید) با پیک رایگان در منازل شهروندان ارسال می‌شود که این نوع ماسک در داروخانه‌های سطح شهر به قیمت پنج هزار تومان توزیع می‌شود.

عین القضات با بیان اینکه تاکنون سه هزار بسته ماسک پنج عددی بر اساس تقاضاهای ثبت شده در اپلیکیشن «شهر من» در سطح شهر توزیع شده است، افزود: یکسری از واحدهای تولیدی با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نسبت به تولید ماسک اقدام کرده‌اند که با همکاری و تعامل معین اقتصادی منطقه سه خراسان (شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی شهرستان مشهد) به عنوان تولید کننده ماسک و کارکنان اغلب متشکل از زنان سرپرست خانوار هستند و در کارگاه‌های کاملاً استریل مشغول تولید ماسک است.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هر یک از شهروندان که تقاضای ماسک دارند باید دو روز قبل از ارسال نسبت به ثبت تقاضای خود در اپلیکیشن «شهر من» اقدام کنند تا همکاران بتوانند با برنامه ریزی لازم، ماسک‌ها را به موقع در اختیار شهروندان قرار دهند.

عین القضات گفت: هر بسته ماسک حاوی پنج عدد است که به مبلغ ۱۲ هزار تومان به درب منازل شهروندان ارسال می‌شود، البته در تلاش هستیم این مبلغ را طی روزهای آتی به ۱۰ هزار تومان کاهش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه پنج هزار ماسک در سطح شهر مشهد توزیع می‌شود که پیش بینی می‌شود این رقم طی هفته آتی به ۱۵ الی ۲۰ هزار ماسک در روز افزایش یابد.

کد خبر 416711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.