تعطیلی اتوبوسرانی و متروی مشهد تا ۱۵ فروردین

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت اتوبوسرانی و متروی مشهد تا ۱۵ فروردین ماه سال‌جاری تعطیل است و به شهروندان خدمات‌دهی نمی‌کنند.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از روز اول تا هفتم فروردین ماه امسال ورودی و خروجی مسافر از طریق پایانه مسافربری امام رضا (ع) بیش از ۹۴ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار اول تا هفتم فروردین سال گذشته بیش از ۳۲۴ هزار و ۶۴ مسافر از طریق پایانه مسافربری امام رضا (ع) به شهر مشهد وارد یا خارج شده بودند، این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و هشدارها برای خودداری از سفر به مشهد جهت پیشگیری از شیوع کرونا از اول تا هفتم فروردین ماه حدود ۲۳ هزار و ۹۴۹ مسافر از طریق پایانه امام رضا (ع) به مشهد وارد یا از شهر خارج شده است که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته ۹۴ درصد کاهش داشته است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا نقاط مختلف پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد ضد عفونی می‌شود و مسافران ورودی به مشهد با همکاری نیروهای هلال احمر کنترل و تب سنجی و موارد مشکوک به کرونا از طریق آمبولانس‌های مجهز مستقر در پایانه به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد خودروها از در منازل مشهدی‌ها، گفت: در پی تأکید شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منزل با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این موضوع در جلسه شورای همتای استان مطرح، تصویب و اجرا شد.

وی افزود: پلاک خودورهای متخلف از طریق ۴۵۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۱۰ دوربین کنترل ترافیک ثابت و پنج خودرو دارای دوربین، ثبت تخلف می‌شود و در مرحله نخست به مالکان آن‌ها از طریق پیامک اخطار داده شده و در گام بعد جریمه می‌شوند.

کد خبر 416710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.