بارندگی ها شرق اصفهان را فرا می گیرد/ بارش ۵۳ میلی متر باران در فریدونشهر

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به به تداوم فعالیت سامانه بارشی، گفت: امروز شدت بارش ها در نیمه شرقی استان خواهد بود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی تا روز سه شنبه در استان اصفهان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: افزایش متناوب ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید را در بسیاری از مناطق استان شاهد خواهیم بود؛ همچنین در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات استان بارش برف پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها امروز و فردا در نیمه شرقی استان اصفهان خواهد بود.

عسگریان با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه به صورت وزش باد خواهد بود، گفت: روز پنجشنبه نیز موج جدیدی به استان نفوذ می‌کند که بارش‌های کمتری را خواهد داشت.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: چوپانان با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای چهار درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۴ درجه سانتی گراد و کمینه دما صبح فردا به شش درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

علی عسگریان با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش‌ها از فریدونشهر با میانگین ۵۳.۴ میلی متر (۱۸ سانتی متر برف)، داران با میانگین ۳۸ میلی متر، چادگان با میانگین ۳۳.۶ میلی متر، سمیرم با میانگین ۳۲.۶ میلی متر، خوانسار با میانگین ۳۰ میلی متر و گلپایگان با میانگین ۲۱.۸ میلی متر گزارش شده است.

لازم ذکر است که اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای جدید نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی شرق و شمال شرق استان و احتمال آبگرفتگی معابر شهری، لغزندگی جاده‌ها، وقوع روان آب و سیلاب محلی در این مناطق هشدار داد.

کد خبر 416709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.