تلاش برگزیده جایزه مصطفی برای تولید واکسن کرونا

برگزیده جایزه مصطفی از سه ماه گذشته تحقیقات خود را روی تولید واکسن کرونا آغاز کرده و به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ دست یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تلاش برگزیده جایزه مصطفی برای ساخت واکسن کرونا، مجهز شدن گوشی‌های وان پلاس به قابلیت نمایشگر همیشه روشن و کاهش سرعت اینترنت در شهرهای بزرگ آمریکا را در بسته خبری تکنولوژی بخوانید.

تلاش برگزیده جایزه مصطفی برای تولید واکسن کرونا

برگزیده جایزه مصطفی از سه ماه گذشته تحقیقات خود را روی تولید واکسن کرونا آغاز کرده است."اوگور شاهین"، برگزیده جایزه مصطفی (ص) به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ دست یافته است و آزمایش این واکسن را بر روی انسان از اواخر ماه آوریل آغاز می‌کند. او ایمنی شناس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت "بیوانتک" است و به خاطر پژوهش‌های برجسته در زمینه تولید و ارزیابی واکسن‌های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA در سال ۲۰۱۹ برگزیده جایزه مصطفی (ص) شد.

اوگور شاهین در ماه ژانویه با مطالعه یک مقاله علمی در مورد بروز نخستین علائم ویروس کرونا در یک خانواده چینی پیش بینی کرد که این ویروس در سراسر جهان شیوع پیدا خواهد کرد؛ این درحالی است که در آن زمان بسیاری از دانشمندان این موضوع را تهدید جدی نمی‌دیدند. شاهین با هشدار به هیئت مدیره شرکت بیوانتک برای مقابله با این ویروس ناخوانده، گروهی را برای تولید واکسن احتمالی به منظور ایجاد ایمنی و جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید ۱۹ تشکیل داد.

وی در این خصوص گفت: کرونا یک بیماری همه گیر جهانی بوده که مقابله با آن مستلزم تلاش جهانی است؛ ما تلاش خود را جهت تولید واکسن کووید ۱۹ برای افرادی که به آن نیازمند هستند، تسریع می‌بخشیم. این محقق افزود: ما این همکاری را گامی مهم در راستای تلاش جهانی برای تسریع تولید واکسن بر پایه mRNA و جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید ۱۹ می‌دانیم.

گوشی‌های وان پلاس به قابلیت نمایشگر همیشه روشن مجهز می‌شوند

وان‌پلاس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که با انتشار به‌روزرسانی جدید در آینده، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه می‌کند. این شرکت هنگام معرفی گوشی وان‌پلاس ۶ در سال ۲۰۱۸، نسخه‌ای از این دستگاه را در اختیار کارشناسان حوزه فناوری قرار داد. این مدل گوشی به نسخه پیش‌تولید نرم‌افزار نهایی مجهز شده بود که از قابلیت نمایشگر همیشه‌ روشن بهره می‌گرفت، اما در نسخه‌ نهایی رابط کاربری وان‌پلاس حذف شد.

دلیل حذف نمایشگر همیشه روشن این بود که وان‌پلاس می‌ترسید چنین قابلیتی انرژی بسیار زیادی از باتری سلب کند و کارکرد گوشی را تحت تأثیر قرار دهد. از آن زمان تاکنون کاربران OxygenOS، همواره خواستار اضافه شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن به این رابط کاربری بوده‌اند. حال پس از گذر دو سال از عرضه وان‌پلاس ۶، چینی‌ها سرانجام تصمیم گرفته‌اند قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به دستگاه‌های خود اضافه کنند.

وان‌پلاس با انتشار توییتی جدید گفته است اضافه‌کردن این قابلیت به دستگاه‌ها جزء برنامه‌های فعلی به‌شمار می‌آید و در یکی از به‌روزرسانی‌های آتی شاهد حضور آن در گوشی‌های وان‌پلاس خواهیم بود. در توییت منتشرشده از سوی وان‌پلاس، اطلاعات دقیق مربوط به زمان انتشار به‌روزرسانی قابلیت نمایشگر همیشه روشن ذکر نشده است. بنابراین فعلاً نمی‌دانیم که کاربران گوشی‌های این شرکت برای دسترسی به قابلیت موردبحث باید چقدر منتظر بمانند.

احتمال دارد به‌روزرسانی نمایشگر همیشه روشن همزمان با معرفی گوشی‌های خانواده وان‌پلاس ۸ در دسترس کاربران قرار گیرد، اما این موضوع فعلاً در حد حدس و گمان است و نمی‌توانیم در این زمینه به‌طور قطعی نظر دهیم.

کاربران در شهرهای بزرگ آمریکا کاهش سرعت اینترنت را تجربه کردند

افزایش نرخ استفاده از اینترنت برای انجام فعالیت‌های روزانه در دوره شیوع ویروس کرونا، شبکه اینترنت آمریکا را با کاهش پهنای باند مواجه کرده است؛ این موضوع چندی پیش کاربران ایرانی و اروپایی را نیز دچار مشکل کرده بود. قرنطیه خانگی در دوره‌ شیوع ویروس کرونا و انجام بیشتر فعالیت‌های روزانه‌ مردم و شرکت‌ها به صورت آنلاین، روی پهنای باند شبکه‌ اینترنت آمریکا تأثیر گذار بوده است.

نتایج بررسی مرکز آنالیز پهنای باند BroadbandNow نشان می‌دهد سرعت اینترنت در ۸۸ شهر از ۲۰۰ شهر پرجمعیت آمریکا در هفته گذشته با کاهش مواجه شده و افزایش نرخ استفاده از سرویس‌های بازی، موسیقی و فیلم آنلاین، مهم‌ترین دلیل این کاهش بوده است. اوضاع در بعضی از شهرهای کوچک‌، وخیم‌تر بوده است، براساس گزارش BroadbandNow در تعدادی از این شهرها، سرعت اینترنت در مقایسه با ۱۰ هفته‌ پیش تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

سرعت دانلود در شهرهای مهم همچون لس آنجلس، شیکاگو، بروکلین و سان فرانسیسکو، کاهش بسیار کمی داشته است. سرعت دانلود در نیویورک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای آمریکا بوده و بالاترین نرخ ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده، با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه شده است. براساس این گزارش، از ۸۸ شهری که با کاهش سرعت اینترنت مواجه شده‌اند، بیشتر از ۲۰ شهر دارای کاهش ۲۰ درصد یا بیشتر بوده‌اند.

شهرهای آستین در ایالت تگزاس (کاهش ۴۴ درصد)، وینستون سالم در ایالت کارولینای شمالی (کاهش ۴۱ درصد) و اوکسنارد در یالت کالیفرنیا (کاهش ۴۱ درصد)، بیشترین نرخ کاهش پهنای باند و سرعت اینترنت را نسبت به دوره ۱۰ هفته‌ای قبل از هفته جاری داشته‌اند. شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت در آمریکا برای مقابله با قطعی سرویس، محدودیت استفاده از پهنای باند و افزایش سرعت پایهرا ارائه کرده‌اند، اما این شرکت‌ها در مقابل چنین حجم استفاده‌ای همچنان دچار چالش هستند.

شبکه‌های پخش ویدئو به عنوان مصرف کننده‌های اصلی پهنای باند اینترنت، در روزها و هفته‌های اخیر کیفیت ویدئوهای موجود روی پلتفرم خود را کاهش داده‌اند تا کم‌تر از پهنای اینترنت استفاده کنند.

تشخیص ۵ دقیقه‌ای کرونا

یک شرکت تجاری از تولید کیت تست جدید خانگی برای تشخیص ابتلا به کرونا خبر داده است که این کار را در عرض تنها پنج دقیقه انجام می‌دهد. شرکت ابوت اعلام کرده کیت تست خانگی کوچک و قابل حمل است و  در مدت ۵ دقیقه می‌تواند ابتلای افراد به بیماری کرونا را مشخص کند.

این شرکت قصد دارد از تاریخ اول آوریل و بعد از تکمیل بعضی بررسی‌های فنی، امکان انجام ۵۰ هزار تست در روز را فراهم آورد. این تست که به صورت مولکولی انجام می‌شود با تلاش برای شناسایی ژنوم ویروس کرونا در عرض حداکثر ۱۳ دقیقه، نتیجه قطعی را به اطلاع کاربران می‌رساند.

اداره غذا و داروی آمریکا مجوز اضطراری استفاده از این کیت را در آزمایشگاه‌های مجاز و در مراکز درمانی محل بستری شدن بیماران کرونایی صادر کرده است.  شرکت ابوت که مقر آن در ایلینویز آمریکا واقع است، قصد دارد در مرحله اول ۱۸ هزار دستگاه کیت آزمایش کرونا را در سرتاسر آمریکا توزیع کند.

نمونه گیری برای انجام آزمایش با استفاده از این دستگاه از انتهای حلق یا از داخل بینی صورت می‌گیرد و نمونه با یک ماده شیمیایی ترکیب می‌شود که به آزاد شدن آر ان ای ویروس و شناسایی آن در صورت وجود منجر می‌شود. شرکت سازنده امیدوار است ظرف یک ماه به ظرفیت پنج میلیون تست کرونا در ماه دست یابد.

کد خبر 416708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.