۲۰۰ دوربین نظارتی در کرمانشاه نصب می‌شود/ ۱۵ تقاطع شهر در مسیر هوشمندسازی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه از خریداری ۲۰۰ دوربین نظارتی خبر داد و افزود: این دوربین‌ها امسال در معابر شهر کرمانشاه نصب می‌شود.

محسن ارجمندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا  اظهار کرد:  ۴۲ تقاطع در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد، ۱۵ تقاطع در دست هوشمند سازی است.

وی افزود: فرآیند هوشمندسازی یعنی مدیریت کنترلی مرکزی و هماهنگ تمام تقاطع‌های شهر که این امر نیازمند وجود شبکه ارتباطی فیبرنوری و نرم افزار خاص است که در حال حاضر نرم افزار آن تهیه شده، اما هنوز زیرساخت‌های فعال‌سازی آن تکمیل نیست و بحث ارتباط فیبرنوری و سرورها کامل نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه هوشمندسازی تقاطع‌ها را عامل مؤثری در جهت کنترل و مدیریت هرچه بیشتر و بهتر ترافیک شهری دانست و افزود: امسال در کنار بحث هوشمندسازی تقاطع‌ها، جهت کنترل هرچه بهتر ترافیک شهری بحث ایجاد ساختارهای پایش تصویری شهر هم مدنظر است و در همین راستا ۲۰۰ دوربین نظارتی خریداری شده که امسال در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

ارجمندی تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ دوربین نظارتی در سطح شهر فعال است و با نصب این ۲۰۰ دوربین قطعاً نظارت کنترلی مؤثری بر معابر شهری خواهیم داشت.

وی اعتبار نصب این ۲۰۰ دوربین را حدود ۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نصب این دوربین‌ها نیازمند تجهیزات جانبی دیگری است که مجموعاً حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد که اعتبار آن تأمین شده و کار دوربین‌ها امسال نصب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه گفت:  ۱۰ دوربین ثبت تخلف در معابر شهر کرمانشاه وجود دارد هم‌چنین برنامه‌ریزی خرید ۴۰ دوربین کنترل سرعت را در دستور کار داریم.

کد خبر 416706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.