تولید روزانه ۳۰ دستگاه ونتیلاتور توسط شرکت دانش بنیان ایرانی

دستگاه ونتیلاتور به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات کاربردی در درمان بیماران کرونایی، به همت شرکت‌‏های دانش ‏بنیان در داخل کشور تولید شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دستگاه با تلاش متخصصان داخلی و توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شد و با بومی سازی دانش در کشور به تولید انبوه رسید. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدیدی که از این شرکت دانش بنیان داشت، عنوان کرده است که روزانه ۳۰ دستگاه ونتیلاتور تولید و برای استفاده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارسال می‌شود.

این شرکت ضمن دریافت تأییدیه از مراجع داخلی و همچنین با حمایت‌های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص کیفیت مطلوب و مناسب، اقدام به تولید دستگاه ونتیلاتور کرد. شرکت "احیا درمان پیشرفت" با دارا بودن سابقه ۱۳ ساله در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و آشنایی با چالش‌های مؤثر در زمینه تولید، فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نیز صادرات، گام بعدی خود را در مسیر تولید دستگاه CT Scan برداشته است.

این شرکت با بهره گیری از دانش فنی مناسب و متخصصین مجرب خود و همچنین سابقه‌ای در زمینه ارائه خدمات پس از فروش دستگاه‌ها CT Scan، اقدام به انتقال تکنولوژی تولید این دستگاه از کمپانی Neusoft کرده و موفق به دریافت پروانه مونتاژ این محصول در ایران شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری طی چند سال گذشته، بر موضوع شکل گیری اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید فراوان کرده و برای تحقق آن، تلاش‌های بسیاری کرده است؛ در شرایط ویژه کشور، این اکوسیستم که در حال تکمیل شدن است.

ستاری در این خصوص گفت: وقتی اکوسیستم شرکت‌های خصوصی توانمند دانش ‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‌توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‌ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‌توانیم دستگاه‌‏ها مراقبت‌های ویژه و ماشین بیهوشی را تولید کنیم تا به زودی مشکلات کشور در زمینه تأمین دستگاه مراقبت ویژه به پایان برسد.

کد خبر 416702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.