۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
نگران کوچ عشایر به فریدونشهر هستیم

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونای فریدونشهر با اشاره به قابل دفاع بودن عملکرد شهرستان در کنترل شیوع کرونا گفت: نگرانی‌هایی در مورد کوچ عشایر وجود دارد که با دستور استاندار اکنون از انجام آن ممانعت می‌شود و امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب، مانعی برای تولید و اشتغال کشاورزی شهرستان ایجاد نشود.

رضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت کنترل شیوع کرونا در فریدون‌شهر، اظهار کرد: دو روز بعد از انتخابات، ستاد مقابله با شیوع کرونای شهرستان را تشکیل دادیم و از همان هفته اول اسفندماه در مورد کنترل ورودی و خروجی شهرستان و غربالگری‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فریدون‌شهر در بن بست واقع شده و این امر باعث مدیریت بهتر مبادی ورودی و خروجی شد، افزود: تا دو روز قبل از نوروز هیچ مورد مثبت کرونا در شهرستان نبود و در حال حاضر هم اقدامات کنترلی به وسیله گروه‌های اجرایی بخوبی انجام شده است.

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونای شهرستان فریدون‌شهر، تصریح کرد: ثبت نام شهروندان این شهرستان در سامانه یکپارچه سلامت بخوبی انجام شده و این شهرستان جز شهرستان‌های برتر استان در این موضوع است و در حال حاضر هم هیچ بیمار مثبت کرونای بستری نداریم.

وی اظهار کرد: پویش کمک‌های مردمی و جوانان با همکاری و آموزش هلال احمر انجام شد و این نیروهای خودجوش مردمی در کنار دستگاه‌ها در حال فعالیت هستند که اقدامات آنها نقش مؤثری در کنترل شیوع بیماری داشته است. در این شهرستان مردم از درک و همکاری بالایی برخوردار هستند همچنین همراهی دستگاه‌های نظارتی باعث شده که عملکرد شهرستان در کنترل شیوع بیماری عملکرد قابل دفاعی باشد.

فرماندار فریدون‌شهر با اشاره به اینکه شرایط امروز شهرستان فریدون‌شهر شرایط قابل قبولی است، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل اخیر راهکارهای کاهش زنجیره بیماری کرونا که ابلاغی وزارت بهداشت است با نظارت استاندار محترم کنترل‌ها تشدید شده و در حال حاضر اوضاع این شهرستان مناسب است.

صفری در خصوص کمبود اقلام بهداشتی، خاطرنشان کرد: کمبودها در کل کشور وجود داشت اما در فریدون‌شهر با تلاش‌ها و رایزنی‌های فرمانداری و البته ورود خیران و گروه‌های مردمی مقدار قابل قبولی مواد ضدعفونی کننده برای استفاده ادارات و مردم شهرستان تأمین شد.

وی اظهار کرد: نگرانی‌هایی در مورد کوچ عشایر در ایام شیوع ویروس کرونا وجود دارد که استاندار محترم با چهار استانی که در مدیریت کوچ عشایر تأثیر دارند مکاتباتی داشته و ابلاغیه موردنظر برای تأخیر کوچ عشایر صادر شده و از این امر ممانعت می‌شود.

صفری در خصوص دیگر موضوع مهم در این شهرستان گفت: نگرانی‌هایی هم برای موضوع کشاورزی وجود دارد و امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب در روزهای آینده، مانعی برای تولید و اشتغال کشاورزی شهرستان ایجاد نشود و تأثیرات منفی شیوع این بیماری بر کشاورزی کاسته شود و فعلاً در پی تسهیل ترددهای بخش کشاورزی با همکاری دستگاه مربوطه هستیم تا مانعی برای این امور ایجاد نشود.

کد خبر 416701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.