چرا نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان پایین است؟

پایین بودن آمار مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور آلمان بسیاری از کارشناسان در سراسر دنیا را حیرت‌زده کرده است؛ برخی روش‌شناسی داده‌ها را زیر سئوال برده‌اند و برخی استدلال کرده‌اند که انجام آزمایشات گسترده تشخیصی باعث پایین بودن آمار فوت شدگان این بیماری شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه ویروس کرونا با سرعتی باور نکردنی در کشورهای اروپایی در حال گسترش است و آلمان نیز جزء آلوده‌ترین کشورهای اروپایی به این ویروس بشمار می‌رود، اما آمار پایین مرگ و میر در این کشور باعث شگفتی کارشناسان سراسر دنیا شده است و برخی روش جمع‌آوری داده‌ها در این کشور را عامل اصلی نرخ پایین مرگ در اثر کرونا در این کشور می‌دانند و برخی دیگر بر این باورند که انجام آزمایشات گسترده در بین مردم باعث تشخیص زودهنگام افراد آلوده و در نتیجه مراقبت از آن‌ها منجر به پایین بودن نرخ مرگ و میر در آلمان شده است.

مقایسه کشور ایتالیا با آلمان در خصوص میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید -۱۹ نیز باعث شگفتی کارشناسان شده است؛ این دو کشور دارای بالاترین نرخ جمعیت مسن در قاره اروپا هستند و تقریباً جمعیت بالای ۶۵ سال در آن‌ها برابر است با این حال چیزی که ایتالیا را از آلمان متمایز کرده است، سبک زندگی سالم‌تر مردم ایتالیا است. پس چگونه میزان مرگ و میر در ایتالیا بسیار بیشتر از آلمان است؟

برخی کارشناسان آلمانی استدلال می‌کنند که علت تفاوتمیزان مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در ایتالیا و آلمان به تفاوت آمادگی داشتن این دو کشور باز می‌گردد؛ بیمارستان‌های ایتالیا پس از ظهور کووید -۱۹ به سرعت مملو از بیماران آلوده شد و بنابراین فرصت کافی برای مراقبت از بیماران و ضدعفونی تخت‌های آلوده وجود ندارد اما در آلمان ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل نیست و کارکنان می‌توانند تخت‌های بیمارستان را با دقت ضدعفونی، تجهیزات لازم را فراهم و سپس بیمار جدید پذیرش کنند.

از طرفی مقامات رسمی آلمان ادعا کرده‌اند که در این کشور امکان انجام آزمایش کرونا روی ۱۶۰ هزار نفر وجود دارد و این در حالی است که امکان آزمایشات کووید -۱۹ در ایتالیا به مراتب کم‌تر است. اگرچه آزمایشات انجام شده در کشور آلمان تا به امروز از کره جنوبی کمتر بوده است، با این حال بیمارستان‌های سراسر کشور آلمان از تمام اشخاصی که از علائم اولیه ویروس کرونا رنج می‌برند یا در تماس نزدیک با افرادی قرار داشته‌اند که به تازگی از لمباردی ایتالیا یا ووهان چین بازگشته‌اند، آزمایش می‌گیرند.

اغلب افراد آلوده به ویروس کرونا در کشور آلمان را افرادی جوان تشکیل می‌دهد که برای گردشگری به اتریش یا ایتالیا سفر کرده بودند و تنها تعداد کمی از افراد پیر آن به این بیماری مبتلا شده‌اند که این خود می‌تواند توجیه دیگری برای پایین بودن نرخ مرگ کرونایی در آلمان باشد.

با این حال، برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلای ویروس کرونا در هفته‌های آینده در آلمان افزایش یابد چرا که شیوع بیشتر ویروس باعث کم‌رنگ‌تر شدن مراقبت‌های سلامت، کاهش انجام آزمایشات بالینی و پایین آمدن ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی خواهد شد.

نحوه انجام آزمایش کرونا در آلمان نسبت به سایر کشورهای جهان نیز ممکن است عامل دیگر دخیل در تعیین آمار مرگ‌های این کشور باشد. اکثر کشورهای جهان روزانه و حتی لحظه‌ای آمار جدید از ابتلا یا مرگ شهروندان خود را ارائه می‌دهند و این در حالی است که در کشور آلمان، یک پزشک پس از مثبت شدن آزمایش یک بیمار نتیجه را به مقامات رسمی محلی اعلام می‌کند و در نهایت این نتایج به طور دیجیتالی به مؤسسه روبرت کخ، یک مؤسسه بهداشت عمومی در برلین، گزارش داده می‌شود.

از سوی دیگر، در بسیاری از کشورهای جهان اگر یک فرد بدون داشتن علائم کرونا بمیرد پس از مرگ نیز از او آزمایش کرونا گرفته می‌شود و در صورت مثبت شدن مرگ آن فرد در لیست افراد مبتلا به کرونا قرار می‌گیرد اما در آلمان چنین آزمایشی انجام نمی‌شود. پس ممکن است برخی از مردم آلمان که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند بدون مراجعه به مراکز درمانی در خانه‌های خود مرده باشند و در لیست افراد مبتلا به کووید -۱۹ قرار نگیرند.

کد خبر 416697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.