۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
۵۰ بوستان بیرجند تعطیل شد

شهردار بیرجند گفت: برابر دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی، ۵۰ بوستان در شهر بیرجند با نصب بنر تعطیل شد و شهروندان از ورود به این بوستان‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: برای روز ۱۳ فروردین نیز همچنان این بوستان‌ها به خصوص بوستان جنگلی تعطیل است و شهروندان باید مراعات این موضوع را برای حفظ سلامتی خود و دیگران داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری بیرجند در راستای مقابله با کرونا، تصریح کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی همه بیلبوردهای شهر به موضوع کرونا اختصاص یافته که بخشی از اطلاع‌رسانی توسط سازمان فرهنگی شهرداری انجام شده و بخشی هم در اختیار همه دستگاه‌ها است که بدون اخذ وجه کار اطلاع‌رسانی در این خصوص را انجام دهند.

شهردار بیرجند افزود: ضد عفونی معابر سطح شهر و فضاهای عمومی نیز روزانه به طور میانگین هفت هزار لیتر مواد ضد عفونی روی سطوح تزریق می‌شود که شامل معابر، سطح بازارها، ایستگاه‌ها، فضاهای شهر بازی و سرویس‌های بهداشتی است.

جاوید با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل نیز روزانه چندین نوبت نسبت به ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها اقدام می‌شود اضافه کرد: هفت اکیپ آتش‌نشانی و یک دستگاه خودرو یگان ویژه در اختیار شهرداری به طور مداوم کار ضد عفونی سطح معابر را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ساماندهی ۲۵۰ نیروی جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: این افراد در قالب سمن‌ها و هیأت‌ها ساماندهی شده‌اند که روزانه مواد ضد عفونی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و ضد عفونی پمپ بنزین‌ها، عابربانک‌ها و مساجد را انجام می‌دهند.

شهردار بیرجند به اجرای طرح جمع‌آوری زباله گردها در شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: به طور کامل همه زباله گردها جمع شده و اجازه فعالیت داده نمی‌شود همچنین با تمهیدات استاندار خراسان جنوبی افراد آسیب‌پذیر از سوی نهادهای حمایتی مستمری دریافت می‌کنند.

جاوید با اشاره به تعطیلی کامل چهارشنبه بازار افزود: دست‌فروشان شهر از جمله سه راه اسدی در بازار روز بلوار مسافر ساماندهی شده‌اند تا در فضای بزرگ و تحت کنترل بهداشتی به فعالیت ادامه دهند.

وی افزود: سازمان آرامستان‌های شهرداری بیرجند هم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت کامل کارشناسان بهداشت کار غسل، تدفین و خاکسپاری متوفیان بیماری کرونا را انجام می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 416696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.