ویروس کرونا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

ویروس کرونا پس از معالجه این بیماری و برطرف شدن علائم آن تا مدتی همچنان در بدن باقی می‌ماند.

به گزارش ایمنا، بر اساس مقاله منتشر شده در نشریه ATSJournals، یک تیم بین المللی از دانشمندان در مرکز پزشکی پکن تحقیقاتی را انجام داده و زمان باقی ماندن کرونا ویروس را در بدن تعیین کردند.

براساس نتایج این مطالعه، پزشکان دریافتند در نیمی از بیماران COVID-19، ویروس حتی پس از ناپدید شدن همه علائم، از یک تا هشت روز در بدن باقی می‌ماند. در همین راستا، دانشمندان تمدید دوره قرنطینه کسانی را که از عفونت کرونا ویروس بهبود یافته‌اند، یک تا دو هفته ضروری می‌دانند.

متخصصان داده‌های ۱۶ بیمار را که میانگین سنی آن‌ها ۳۵.۵ سال بود و از ۲۸ ژانویه تا ۹ فوریه ۲۰۲۰ تحت معالجه قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند؛ همه این افراد بهبود یافته و وضعیت ویروسی منفی داشتند. در ابتدا، وضعیت ویروسی آن‌ها با استفاده از دو آزمایش متوالی و روش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز تأیید شد.

یکی ازدانشمندان شرکت کننده در این تحقیق گفت: " دوره نهفتگی به طور متوسط پنج روز طول کشید و همه بیماران تب، سرفه، گلو درد و تنگی نفس داشتند.

در جهان ۶۰۰ هزار و ۸۶۳ مورد عفونت کروناویروس ثبت شده است. از نظر تعداد افراد آلوده، ایالات متحده با ۱۰۴.۳ هزار نفر تاکنون پیشرو بوده، ایتالیا با ۸۶.۵ هزار فرد آلوده در جایگاه دوم قرار دارد و چین با ۸۱.۴ هزار مورد ابتلا در جایگاه سوم قرار دارد.

تعداد موارد مرگ بر اثر بیماری COVID-19 در سراسر جهان تقریباً ۲۷.۴ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۱۳۳.۴ هزار نفر بهبود یافتند.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 416688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.