مدیریت شهری متعهد به حفظ سلامت شهروندان است

شهردار رضوانشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در این شهر، گفت: شهروندان بزرگترین سرمایه جامعه هستند و مجموعه مدیریت شهری مکلف به حفظ سلامت و جان آن‌ها است.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ستاد بحران شهرداری با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود در قبال حفظ سلامت شهروندان و اشاره صریح تبصره ۱ و بند ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در این خصوص با تغییر اولویت مأموریت‌ها، بر انجام اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان تمرکز کرده و کلیه واحدهای شهرداری زیرمجموعه این ستاد مکلف به اجرای مصوبات روزانه آن شده‌اند.

وی افزود: در یک ماه گذشته اماکن عمومی و معابر شهر رضوانشهر به ویژه پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی، جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز سی‌ان‌جی، عابر بانک‌ها، جایگاه‌های جمع‌آوری زباله، و برخی ادارات به صورت مستمر توسط نیروهای واحد آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرداری رضوانشهر ضدعفونی و گندزایی شده است و این اقدامات تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص کنترل بیماری کرونا تداوم خواهد داشت.

شهردار رضوانشهر اضافه کرد: یک مرحله عملیات ضدعفونی گسترده معابر به صورت مشترک توسط نیروهای آتش‌نشانی، سپاه قدس گیلان و گردان امام حسین رضوانشهر و یک مرحله به صورت مشترک توسط آتش‌نشانی و نیروی دریایی ارتش ناوگان شمال انجام شده است.

صفایی افزود: در شهرداری رضوانشهر حفظ سلامت نیروها و شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین منظور کلاس آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای نیروهای واحد خدمات شهری برگزار و تعداد هفت هزار عدد ماسک یک بار مصرف بین نیروهای شهرداری و شهروندان توزیع شده است.

وی یادآور شد: شهرداری رضوانشهر به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ابتلای بیماری کرونا، بنرهای آموزشی مورد تأیید وزارت بهداشت را در نقاط پرتردد شهر نصب و پیام‌های هشدار دهنده‌ای در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و در سطح شهر نیز توصیه‌ها و پیام‌های لزوم خودداری شهروندان از ترددهای غیر ضروری را اعلان کرده است.

شهردار رضوانشهر خاطرنشان کرد: مواد ضدعفونی سطوح بر پایه هیپوکلرید کلسیم با برچسب‌های هشدار دهنده توسط شهرداری تولید و تاکنون سه هزار و ۷۶۵ عدد از آن بین نیروهای شهرداری، ادارات، مددجویان، مؤسسات خیریه و شهروندان توزیع شده است.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 416677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.