بیش از ۲ میلیارد دلار طرح در بخش معدن راه اندازی خواهد شد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دو میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی که با مشارکت بخش خصوصی سال گذشته راه اندازی شد، اما به دلیل شرایط کرونا در سال ۹۸ افتتاح نشده بود، آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب پور با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" قریب به ۲.۳ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی راه اندازی خواهد شد

دو میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی که با مشارکت بخش خصوصی سال گذشته راه اندازی شد، اما به دلیل شرایط کرونا در سال ۹۸ افتتاح نشده بود، آماده افتتاح است.

سال گذشته ۱.۲ میلیارد دلار طرح نیز افتتاح و راه اندازی شد و سال ۱۳۹۷ نیز ۱۹ طرح در بخش معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری بیش از دو میلیارد دلاری راه اندازی شده بود. ۳۴ هزار میلیارد تومان سود انباشته شرکت‌های بورسی، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان متعلق به بخش معدن و صنایع معدنی است که به توسعه و جهش تولید اختصاص می‌یابد.

آمار تولید بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماهه پارسال روند رو به رشد را نشان داد که از جمله در زمینه شمش طلا افزایش ۱۴ درصدی، شمش فولادی رشد چهار درصدی، کنسانتره سنگ آهن چهار درصد، آهن اسفنجی ۶ درصد و تولیدات فولادی نیز افزایش هفت درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۹۷ را نشان می‌دهند.

یک سال و نیم گذشته افزایش مساحت اکتشاف از ۲۷۰ هزار به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع به عنوان برنامه کلیدی بخش معدن محسوب می‌شود که امسال هم دنبال می‌شود.

تاکنون از مساحت اکتشافی، واگذاری ۶۶ هزار کیلومتر مربع به کنسرسیوم بخش خصوصی و شناسایی ۷۵۹ محدوده امید بخش و معرفی آنها به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، از گام‌های اساسی است که در سال گذشته برداشته شد.

بر پایه طرح فعال سازی معادن کوچک مقیاس تعداد یک هزار و ۴۶۶ معدن مورد پایش قرار گرفت و تا پایان ۹۸ تعداد ۱۴۶ معدن احیا شد.

مدیریت سود شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی یکی از موضوعات مهم مد نظر ما است و در همین زمینه هدایت ۱۵ هزار میلیارد تومان از سود شرکت‌ها به توسعه و رشد تولید این شرکت‌ها در سال ۹۸ رقم خورد. تکمیل و راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام، تأمین پایدار مواد اولیه و تسهیل صادرات از جمله ابزارهای جهش تولید در سال ۹۹ است، در چارچوب نامگذاری جهش تولید نیز بیش از ۲.۳ میلیارد دلار طرح جدید در بخش معدن و صنایع معدنی امسال راه اندازی خواهد شد. "

کد خبر 416670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.