نظام عرضه و تقاضا از شوک کرونایی در امان مانده است

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: حفظ واحدهای صنفی در اولویت اتاق اصناف است، گستردگی واحدهای صنفی در همه شهرهای کشور موجب شده نظام عرضه و تقاضا از شوک کرونایی در امان بماند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از بحران اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر واحدهای صنفی، سازمان امور مالیاتی مجموعه‌ای از تصمیمات جدید را اتخاذ کرده که برای جبران خسارت شرایط کنونی واحدهای صنفی در حد مسکنی موقت است.

وی افزود: تا زمانی که شرایط بازار به روال عادی بازگردد، مطالبات واحدهای صنفی به خصوص مشاغل خرد شهری را به صورت جدی از همه مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد زیرا پیگیری مطالبات اصناف از شهرستان‌ها منجر به توجه بیشتر دولت به مشکلات می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه جلسات این هیئت، مداوم از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، تصریح کرد: هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران معتقد است تصمیم‌گیری پیرامون همه موضوعات و مشکلات در پایتخت صحیح نیست و باید هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف در سراسر کشور در تصمیمات مربوط به واحدهای صنفی مشارکت داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه مشارکت همه اتاق‌های اصناف در تصمیمات اتاق اصناف ایران، ضمانت اجرایی مصوبات آن را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: گزارش وضعیت بازار و روند فعالیت واحدهای صنفی در هر استان به صورت روزانه به ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا ارائه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی برای واحدهای صنفی در پی شیوع ویروس کرونا و رکود بازار، خاطر نشان کرد: نیاز است تا یک تفاهم نامه مالیاتی همچون سال گذشته برای دریافت مطالبات اداره دارایی از اصناف، منعقد شود.

وی افزود: اصناف و بازاریان صدقه بگیر دولت نیستند و چیزی را به عنوان صدقه از دولت نمی‌خواهند؛ تنها درخواست صاحبان واحدهای صنفی از دولت ارائه تسهیلات برای دوباره روی پا آمدن است. دولت باید تشخیص دهد که شرایط کنونی مطلوب نیست و اصناف به تسهیلات نیاز دارند.

کد خبر 416669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.