با شنیدن سخنان خاتمی یاد امیرکبیر افتادم

عضو شورای شهر تهران بر مسئولیت حاکمیت و آگاهان جامعه بر آگاه سازی، توجیه و آموزش مردم در برابر شیوع کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در صفحه اینستاگرام خود با انشتار فیلمی از توصیه‌های محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی درباره لزوم تعهد به مسئولیت‌ها در مقابله با شیوع کرونا ویروس نوشت: "دکتر محمدرضا خاتمی بیش از بیست روز تمام شبانه روز خود را وقف بیمارستان و بیماران نمود و چون پروانه گرداگرد بیماران چرخید و از پا ننشست. اکنون که گرفتار اهریمن کروناست همچنان به فکر مردم مظلوم است و یک لحظه اندیشه مردم از نهاد و ذهن‌او دور نمی‌شود.

با شنیدن کلمات و سخنانش به یاد گریستن شدید امیرکبیر به دلیل ازبین رفتن دو کودک شیرخوار پاره دوز و بقالی که از بیماری آبله مرده بودند افتادم‌. میرزا آقاخان با شگفتی گفت: عجب، من تصور می‌کردم که میرزا احمدخان، پسر امیر، مرده است که امیرکبیر این چنین های‌های می‌گرید.

سپس، به امیر نزدیک شد و گفت: گریستن، آن هم به این گونه، برای دو بچه‌ی شیرخوار بقال و چقال که بخاطر جهل پدرشان مرده‌اند در شأن شما نیست. امیر سر برداشت و با خشم به او نگریست، اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانی که ما سرپرستی این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم. میرزا آقاخان آهسته گفت: ولی اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده‌اند.

امیر با صدای رسا گفت: و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس‌ها بساطشان را جمع می‌کنند. تمام ایرانی‌ها اولاد حقیقی من هستند و من از این می‌گریم که چرا این مردم باید این قدر جاهل باشند که در اثر نکوبیدن آبله بمیرند.

امروز نیز تاکید دکتر خاتمی که پس از روزهای متوالی ارائه خدمات درمانی، به کرونا ویروس مبتلا شده است بر مسئولیت حاکمیت و آگاهان جامعه بر آگاه سازی، توجیه و آموزش مردم است. برای دکتر خاتمی و مظلومیت مردم در این شبهای عزیز دست به دعا برداریم و سلامتی همه بیماران را از درگاه پروردگار مهربان بخواهیم."

کد خبر 416661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.