کدام شرکت های جهان به تولید ماسک روی آوردند؟

بعضی کارخانه‌ها و شرکت‌ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به صورت موقت تغییر کاربری دادند و شروع به تولید ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده است بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با کمبود تجهیزات پزشکی پیدا کنند؛ به همین دلیل شرکت‌های فعال در صنایع مختلف به منظور رفع این کمبودها به صورت موقت تغییر کاربری داده و شروع به تولید این نوع محصولات کردند.

شرکت "نومد" (Nomad) که از سازندگان شناخته شده لوازم جانبی محصولات اپل بشمار می‌رود، به منظور کمک به رفع کمبود تجهیزات پزشکی، خط تولید ماسک سه لایه یک بار مصرف را در کارخانه‌های خود راه‌اندازی کرد و ادعا کرده است که ماسک‌های تولیدی با بازده فیلتراسیون میکروبی بیش از ۹۸ درصدی، مطابق با استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

شرکت "BYD" که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین بشمار می‌رود، اخیراً برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا شروع به تولید ماسک کرده است. بدین ترتیب، مدیران این شرکت یکی از پارک‌های صنعتی موجود درشهر "شنژن" را به تولید ماسک و دیگر مواد ضد عفونی کننده اختصاص داده‌اند. شرکت BYD به دلیل تولیدات فراوان به بزرگ‌ترین مرکز تولید انبوه ماسک در جهان تبدیل شده است. این شرکت خودروسازی چینی ادعا کرده است که روزانه پنج میلیون ماسک و ۳۰۰ هزار بطری مایع ضدعفونی کننده تولید می‌کند.

شرکت خودروسازی "کیاموتورز" کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور مقابله با ویروس کرونا، در کارخانه خود واقع در چین ماسک تولید کند. شرکت خودروسازی دیگری به نام "سیات کاستلر" نیز قصد دارد یکی از کارخانه‌های خود را در آسیا به تولید ماسک اختصاص دهد. پس از آنکه دولت چین از شرکت‌ها درخواست کرد خط تولید ماسک راه‌اندازی کنند، سیات کاستلر تصمیم گرفت در کارخانه خود در "یوآن‌چنگ"، ماسک تولید کند.

از آنجا که هیچ درمان مشخصی برای بیماری کرونا وجود ندارد، دستگاه‌های تنفس مصنوعی به کمک مبتلایان می‌آید تا راحت‌تر نفس بکشند. متأسفانه بسیاری از بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان‌های شهر نیویورک با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی دارند، بنابراین "ایلان ماسک"، بنیانگذار شرکت "تسلا" اعلام کرده است که یکی از کارخانه‌های این شرکت در شهر "بوفالو" نیویورک، دستگاه‌های تنفس مصنوعی تولید خواهد کرد. مدیران شرکت تسلا نیز اعلام کردند که تأسیسات ویژه ساخت خودروهای برقی این شرکت در شعبه نیویورک که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، به منظور تولید دستگاه‌های "ونتیلاتور" (دستگاه تنفس مصنوعی) بازگشایی می‌شود.

شرکت "ریزر" که یکی از تولیدکنندگان سخت افزار بازی‌های رایانه‌ای است به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، خط تولید ماسک‌های بهداشتی را راه‌اندازی کرد. مدیران آن اعلام کردند که مهندسان و طراحان این شرکت در طول روزهای گذشته به صورت شبانه‌روزی مشغول تولید ماسک‌های جراحی و بهداشتی شده‌اند. مقر اصلی این شرکت در منطقه جنوب شرق آسیا در سنگاپور است؛ بنابراین مراجع بهداشتی درمانی سنگاپور نخستین محموله ماسک‌های جراحی تولید شده توسط این شرکت را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، شرکت "شارپ" نیز در اوایل ماه مارس اعلام کرد که یکی از کارخانه‌های تولید تلویزیون خود را به تولید ماسک جراحی اختصاص داده است.

کد خبر 416641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.