آخرین آمار مبتلایان کرونا در اصفهان تا نهم فروردین

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در حال حاضر تعداد ۹۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ نفر به تعداد بستری شدگان افزوده شدند.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۹۳۷ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ نفر به تعداد بستری شدگان افزوده شدند.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تا کنون ۵۹ نفر ترخیص شدند و این افراد نیازی به بستری شدن و دریافت خدمات بیمارستانی را نداشتند، افزود: این افراد می‌توانند در منزل قرنطینه خانگی شوند و یا در مراکز تحت مراقبت برای مدت دو هفته استراحت کنند تا به طور کامل خطر انتقال بیماری کرونا از آنها مرتفع شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن توصیه به مردم و رعایت نکات بهداشتی، گفت: در این روزها کرونایی همراهی مردم را تکرار می‌کنیم و اینکه در خانه بمانند و محدودیت‌هایی که اعمال می‌شود را همراهی کنند.

نجیمی تاکید کرد: باید مردم سعی کنند اصول بهداشتی که طی ماه‌های گذشته بر روی آن تاکید بسیاری شده است را مورد توجه و پیگیری قرار دهند. اگر در اصفهان بتوانیم این شرایط بحرانی و تعطیلات را پشت سر گذاریم دیگر افزایش قابل توجه مبتلایان را نخواهیم داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: در واقع با این با این روند می‌توانیم یک سناریوی امیدوار کننده به کاهش بستری و افزایش موارد تشخیص را داشته باشیم.

وی در خصوص شرایط کنونی قرنطینه اصفهان با توجه به اجرای طرح فاصله گذار اجتماعی، اظهار کرد: اگر هر اتفاقی که برای این بیماری بیفتد درهمان لحظه اثرات آن را نمی‌بینیم و زمان یک هفته و ۱۰ روز را نیاز دارد تا بتوان نظر قطعی ارائه داد.

وی در مورد افزایش آمار بیماران کرونایی در شرایط فعلی، گفت: تعداد بیمارانی که اکنون اضافه می‌شوند نتیجه فعالیت‌ها و تحرکاتی بوده که طی هفت تا ۱۰ روز گذشته بوده است.

نجیمی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با افزایش ثابت روزانه تعداد بیماران مبتلا رو به رو هستیم و امیدواریم که به مرور سرعت روند افزایش روزانه بیمار مبتلا کمتر شود و با مشارکت مردم و تلاش کارد درمان بتوانیم زنجیره کرونا را شکست دهیم.

کد خبر 416625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.