اصناف کاشان ۹۷ اخطار پلمب دریافت کردند

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حدود ۴۸۴ مورد اخطاریه بهداشتی و حدود ۹۷ مورد اخطار تعطیل و پلمب برای اصناف کاشان صادر شده است.

محسن فتحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ۱۰ اکیپ بازرسی از نیروهای داوطلب بسیج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل شده است، اظهار کرد: به صورت روزانه و در ایام تعطیل در ساعات اداری و غیراداری تاکنون سه هزار و ۲۳۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یک هزار و ۶۷۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این بازرسی‌ها شامل نانوایی‌ها به منظور رعایت اصول بهداشت فردی و ممانعت از تحویل پول نقد و نصب دستگاه کارتخوان یا بکارگیری صندوق دار، فروشگاه‌های مواد غذایی، خواربار فروشی‌ها، اماکن متبرکه و مساجد می‌شود.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: اولویت بازرسی در کلیه اماکن مذکور انجام آموزش‌های لازم در رابطه با گندزدایی صحیح محل کار و تذکر رعایت توصیه‌های کنترل شیوع بیماری کرونا ویروس همراه با نصب پوسترهای آموزشی بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین دانشگاه و بسیج مقاومت سپاه، عملیات گندزدایی مراکز خدمات جامع سلامت و اماکن عمومی حساس با نظارت سه تیم بهداشت محیط و همکاری بسیج در حال انجام است.

فتحی مقدم با بیان همکاری فرماندهی هوا و فضای سپاه گفت: با هماهنگی‌ها با مسئولین مربوطه  این نهاد و دریافت تجهیزات پشتیبانی، گندزدایی مراکز حساس و پرتراکم شهری، پارک‌ها و اماکن عمومی در حال اجرا است.

وی افزود: گندزدایی بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی مستمر در حال انجام است و نظارت بر گندزدایی اورژانس‌های مرکزی، گلابچی، مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و مراکز خدمات جامع سلامت روزانه انجام می‌شود.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان توضیح داد: نظارت بر کارگاه‌های خیاطی دوخت گان و ماسک و کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده از دیگر اقدامات گروه مهندسی بهداشت محیط کاشان است.

وی ادامه داد: حدود ۴۸۴ مورد اخطاریه بهداشتی و حدود ۹۷ مورد اخطار تعطیل و پلمب داشته‌ایم، البته با توجه به وضعیت موجود افراد خاطی را به تعزیرات معرفی نکرده‌ایم و چهار سفره خانه که اقدام به توزیع قلیان می‌کردند را نیز تعطیل کرده‌ایم.

کد خبر 416613

برچسب‌ها