رویداد ساعت زمین آنلاین برگزار می شود

شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان نحوه مشارکت در رویداد ساعت زمین را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (WWF) است که در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود. در طی این رویداد، خانواده‌ها و کسب و کارها، چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های غیر ضروری خود را به مدت یک ساعت به احترام زمین خاموش می‌کنند. در روز ساعت زمین، همه نمادهای شهری مانند پل‌ها، برج‌ها و مراکز معروف نیز خاموش می‌شود.

این رویداد برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد و ساکنان این شهر اقدام به خاموش کردن چراغ‌ها در سطح شهر کردند. در ایران نیز برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ تمام چراغ‌های برج میلاد به احترام زمین خاموش شد و در سال‌های بعد شهرهای دیگر کار مشابهی انجام دادند. هم اکنون این این رویداد به یک اقدام جهانی تبدیل شده است، به طوری که در بیش از ۱۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود. این رویداد بین المللی هر ساله به منظور تغییر در شیوه زندگی با هدف کاهش مصرف انرژی انجام می‌شود.

لوگوی ساعت زمین به صورت یک عدد ۶۰ در کنار علامت "+" است. عدد ۶۰ به این معنا است که باید به مدت ۶۰ دقیقه لامپ‌ها و لوازم الکتریکی غیر ضروری را خاموش کنیم و علامت "+" نیز به معنای انجام اقدامات دیگر است که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹، نحوه اجرای رویداد ساعت زمین را تحت تاثیر قرار داده است. صندوق جهانی طبیعت به شرکت کنندگان در این رویداد جهانی توصیه کرده که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، رویداد ساعت زمین را در خانه های خود برگزار کرده و از طریق فضای مجازی آن را پیگیری کنند. برگزارکنندگان ساعت زمین از کسانی که قصد شرکت در این رویداد را دارند، درخواست کرده اند که چراغ‌های خانه‌های خود را به مدت یک ساعت خاموش کنند.

همه افراد در سراسر جهان می‌توانند با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیر ضروری از ساعت  ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب، در رویداد بین المللی ساعت زمین شرکت کنند. علاوه بر این، افراد می‌توانند با امضای طومار "صدای زمین" به رهبران نشان دهند که طبیعت اهمیت زیادی برای مردم دارد و از آنان بخواهند برای حفظ سیاره زمین اقدامات فوری انجام دهند. از سال ۲۰۰۷ تا کنون، اولین بار است که این رویداد جهانی به صورت آنلاین برگزار شود.

کد خبر 416605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.