بارندگی ها تا اواسط هفته در استان اصفهان ادامه دارد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار بارشی، گفت: بارندگی ها تا اواسط هفته در استان ادامه خواهد داشت.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی در روزهای پیش رو ادامه دارد، اظهار کرد: افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید، رگبار و رعد و برق و ریزش تگرگ در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غربی و جنوبی استان اصفهان پیش بینی می‌شود و شدت فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر روز شنبه در مناطق غربی و جنوبی استان و روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق، شمال و مرکز اصفهان خواهد بود؛ همچنین بارش برف در ارتفاعات غرب استان دور از انتظار نیست و ناپایداری‌های جوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما بین دو تا سه درجه در ۲۴ ساعت آینده کاهش می‌یابد، ادامه داد: چوپانان و خوروبیابانک با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سرد ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

هنرمند گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به بارندگی‌های پراکنده ۲۴ ساعت گذشته، گفت: بارش در سمیرم با میانگین ۱.۸ میلی متر و میمه با میانگین ۱.۲ میلی متر گزارش شده است، بارش‌ها در برخی مناطق نیز کمتر از یک میلی متر بوده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: با تشدید فعالیت سامانه بارشی از در روزهای شنبه و یکشنبه _نهم و دهم فروردین ماه_ بارش شدید باران همراه با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه در نیمه غربی استان و نواحی همجوار با استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود. برپایه پیش بینی‌ها میران بارش‌ها در مناطق غرب استان ۱۵ تا ۲۰ میلی متر و مناطق همجوار ۳۰ تا ۴۰ میلی متر خواهد بود که به سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد و وقوع سیلاب محلی منجر خواهد شد. از این رو در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کنترل سیل احتمالی و همچنین خودداری مردم از سفر و تردد به ویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل خیز ضروری است.

کد خبر 416602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.