تاثیر کرونا ویروس بر هوای شهرهای اروپایی

اطلاعات ماهواره‌ای جدید، کاهش چشمگیر میزان نیتروژن دی‌اکسید موجود در هوای شهرهای صنعتی اروپا را به دلیل کاهش فعالیت‌ها بر اثر شیوع کروناویروس جدید نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ESA، مشاهدات ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل -5P"، نشان دهنده کاهش شدید غلظت نیتروژن دی اکسید در چندین شهر بزرگ در اروپا از جمله پاریس، مادرید و رم است.

ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل -5P"، اولین مأموریت از برنامه کوپرنیکوس به منظور نظارت بر میزان آلودگی هوا است که توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) انجام می‌شود. این ماهواره آلودگی هوا را با استفاده از ابزارهایی نظیر طیف‌سنج ماوراء بنفش، نور مرئی و مادون قرمز می‌سنجد.⠀

دانشمندان موسسه هواشناسی رویال هلند (KNMI) از داده‌های ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل -5P" برای نظارت بر وضع هوا و میزان آلودگی آن در اروپا استفاده می‌کنند.

محققان KNMI با همکاری دانشمندان در سراسر جهان، به منظور برآورد تأثیر اقدامات محدود کننده مشاغل و قرنطینه در پی شیوع کروناویروس جدید، شروع بکار کردند و با استفاده از داده‌های زمینی، داده‌های آب و هوایی و مدل سازی معکوس برای تفسیر غلظت آلاینده‌های هوا تجزیه و تحلیل دقیق‌تر کردند.

اغلب کشورها در شمال اروپا از جمله هلند و انگلستان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفتند؛ اندازه‌گیری‌های جدید به ارزیابی تغییرات میزان نیتروژن دی اکسید در شمال غربی اروپا کمک کرد و کاهش چشمگیر آن را در شهرهایی نظیر پاریس، مادرید و رم نشان داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 416588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.