تفرجگاه‌های زنجان روز طبیعت تعطیل است

شهردار زنجان گفت: با توجه به شیوع کرونا، تفرجگاه‌های این شهر در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت تعطیل بوده و اجازه ورود هیچ فردی به پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر داده نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، حبیب یگانه اظهار کرد: همشهریان برای استفاده از فضای سبز و پارک‌ها محدودیت دارند و این محل‌ها برای افرادی است که مجبور به پیاده‌روی هستند و در منزل فضایی برای پیاده‌روی ندارند.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، هیچ مهمانی را از سایر استان‌ها نمی‌پذیریم و حتی از نصب المان‌هایی که موجب جذب گردشگر و مهمان می‌شود، نیز جلوگیری شده و صرفاً برای شهروندان در حد تغییر فصل فضاسازی‌هایی انجام شده است.

شهردار زنجان ادامه داد: همه مکلف به جلوگیری از حضور مردم در معابر عمومی هستند و شهرداری نیز طبق مصوبه بنرهایی را با همین مضمون در سطح شهر نصب کرده است.

یگانه گفت: طبق دستور کمیته امنیتی به غیر از سوپر مارکت ها و واحدهایی که اقلام ضروری مردم را عرضه می‌کنند، تمامی واحدهای تجاری تعطیل بوده و تخطی از این امر منجر به ورود مسئولان قضائی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، افرادی که اقدام به جمع‌آوری زباله در سطح شهر می‌کنند، نیز محدود شده‌اند و اقلام بهداشتی بین این افراد توزیع و ضد عفونی کردن سطل‌های زباله انجام شده است.

شهردار زنجان با اشاره به وضعیت متکدیان این شهر، عنوان کرد: شهرداری در زمینه متکدیان و معتادین سطح شهر نیز به عنوان حامی نقش آفرین بوده و محلی را برای اسکان و اقامت این افراد در نظر گرفته است.

یگانه با اشاره به تعطیلی میدان احشام زنجان نیز اضافه کرد: تعطیلی این مکان مشکلاتی در تهیه و توزیع گوشت بوجود می‌آورد، اما اگر تصمیم اتخاذ شده در مورد تعطیلی این محل ابلاغ شود این دستور اجرایی خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 416584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.