تمهیدات فیفا برای نقل و انتقالات باشگاه‌ها

افزایش مدت زمان بازه نقل و انتقالاتی پیش رو، یکی از تازه‌ترین گزینه‌های فیفا برای حل مسائل فوتبال ناشی از بحران کرونا شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اکیپ فرانسه، با شیوع بیشتر ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان، احتمال از سر گیری رقابت‌های فوتبال در هفته‌های پیش رو کمتر و کمتر می‌شود. تمهیدات فراوانی توسط نهادها، فدارسیون ها و باشگاه‌ها اتخاذ شده است ت بتوانند به بهترین شکل با شرایط کنونی مقابله کنند.

در تازه‌ترین تصمیمات، بسیاری از باشگاه‌های مطرح اروپایی دستمزد بازیکنان خود را تا حد زیادی کاهش داده اند تا بتوانند مسائل مالی فصل جاری را حل و فصل کنند. تعدادی از لیگ‌ها کامل لغو شده اند و وضعیت لیگ‌های دیگر نیز هنوز مشخص نیست.

در شرایط کنونی فیفا در نظر دارد تا با تغییر زمان بازه نقل و انتقالاتی، شرایط جابجایی بازیکنان را ساده‌تر کند. با توجه به اینکه تکلیف بسیاری از لیگ‌ها هنوز مشخص نیست و همچنین ممکن است به منظور اتمام آنها، رقابت‌ها در تابستان و با تعویق بلند مدت برگزار شود، فیفا باید تصمیم مهمی در خصوص زمان آغاز نقل و انتقالات پیش از شروع فصل بگیرد.

گزارش‌ها حاکی است که فیفا تصمیم دارد زمان بازه نقل و انتقالات را تا پایان ماه دسامبر افزایش دهد. شاید این بهترین تصمیمی است که در حال حاضر جیانی اینفانتینو می‌تواند بگیرد. او در یکی از سخت‌ترین دوره‌های مدیریتی فیفا قرار دارد و چالش‌های مهمی پیش روی خود می بیند که البته هنوز تصمیم مشخصی برای بسیاری از آن‌ها نگرفته است.

تعویق بازی‌ها نه تنها باعث می‌شود که پایان لیگ‌ها و مسابقات بین المللی به تعویق بیفتد، بلکه تأثیرات مالی این اتفاقات نیز قابل چشمپوشی نیست و ممکن است باشگاه‌ها در بازه نقل و انتقالاتی بعدی به جای پرداخت پول، به شیوه رایج در NBA عمل کرده و معاوضه بازیکنان را جای پرداخت وجه در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 416561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.