آماده باش دوباره اصفهان برای مقابله با سیل/ ۲۱۰ کیلومتر از رودخانه زاینده رود آزادسازی شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به احتمال وقوع سیل در غرب و جنوب استان، از آماده باش ۴۲۰ نیروی امدادی برای مقابله با پیامدهای سیل و استقرار عوامل ایست و بازرسی در ۱۶۱ نقطه استان به منظور جلوگیری از سفرها خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی احتمال وقوع سیل در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان، اظهار کرد: نیروهای مدیریت بحران در سطح استان دوباره به حالت آماده باش در آمدند از این رو ۴۲۰ تیم امدادی در پایگاه‌های هلال احمر مستقر شدند.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت سفر به منظور مقابله با شیوع کرونا در کشور، افزود: عوامل ایست و بازرسی در ۱۶۱ نقطه استان برای ممانعت از سفر هموطنان حضور خواهند یافت؛ همچنین با توجه به احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان با افراد متخلف برخورد خواهند کرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ستادهای پیشگیری از سیل در شهرستانها، دهیاریها، فوریت‌های پزشکی و راهداری دوباره طبق پروتکل‌های (شیوه نامه) بهداشتی مقابله با شیوع کرونا، وضعیت مسیل‌ها را بررسی و دهانه پل‌ها و بستر رودخانه را از نخاله‌ها تخلیه و لایروبی کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: ۴۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای هلال احمر با دو فروند بالگرد در سطح استان فعال شدند؛ همچنین ۴۱ راهدارخانه و ۱۵۵ پایگاه فوریت‌های پزشکی، ۱۰۸ گروه پیشگیری از سیل در ستادهای سیل شهرداری‌های شهرستان‌ها و ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان و پلیس راه در حالت آماده باش هستند.

وی اظهار کرد: کشاورزان نیز برای پیشگیری از خسارت ناشی از سرمازدگی باید در سامانه خدمات بیمه‌ای، بیمه کشاورزی خود را به صورت اینترنتی پیگیری کنند.

۲۱۰ کیلومتر از حریم و بستر زاینده رود لایروبی و ساماندهی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: تجربه مدیریت سیل سال گذشته به ستاد پیشگیری از سیل کمک کرد که در سطح استان اقدامات مهمی را پیگیری کند که از جمله آن می‌توان مطالعه تعیین حریم و بستر ۱۹۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان اشاره کرد.

وی ادامه داد: مطالعات ۷۰۰ کیلومتر از حریم رودخانه‌ها هم اکنون توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست اجرا است و مطالعات دوم شامل ساماندهی و نقشه برداری ۲۱۰ کیلومتر از رودخانه‌ها نیز در حال پیگیری است.

شیشه فروش با بیان اینکه ۴۵۰ هکتار از حریم رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰۰ هکتار از سایر رودخانه‌های استان در محدوده شهرضا، مبارکه، فریدن، دامنه و حجت آباد نیز در دو سال گذشته آزادسازی شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در پنج سال گذشته ۲۱۰ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه زاینده رود لایروبی و ساماندهی شده است؛ همچنین برای کنترل برداشت‌ها ۷۰ کیلومتر جاده سازی و هشت کیلومتر دیواره سازی این رودخانه انجام شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ کیلومتر از حریم رودخانه‌های استان رپرگذاری (نشانه گذاری با تابلو) شده است، اظهار کرد: پهنه بندی سیلاب در ۲۲ درصد از سطح استان با هدف شناسایی مناطق سیل خیز انجام شده است؛ همچنین شرکت آب منطقه‌ای استان در سال جاری مطالعات پهنه بندی سیل در نائین، خوروبیابانک و دریاچه نمک را در دست اجرا دارد.


ساخت ۲۰۸۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان در سال ۹۸

شیشه فروش با بیان اینکه سیلاب فروردین ۹۸، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان به مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی روستاهای استان خسارت وارد کرد، گفت: ستاد بازسازی استان در یک سال گذشته دو هزار و ۸۰ واحد مسکونی را با ۱۷۰ میلیارد تسهیلات بانکی و ۴۳ میلیارد تومان کمک دولت در روستاهای فریدونشهر و سمیرم ساخت و شماری از منازل آسیب دیده نیز بازسازی و ۲۵۰ بسته بادوام ۱۰ میلیون تومانی شامل لوازم خانگی، یخچال و فرش به خانوارهایی که خسارت دیده بودند، تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه اصفهان سال گذشته معین شهرستان پلدختر لرستان برای بازسازی خرابی‌های ناشی از سیل بود، افزود: ستاد بازسازی اصفهان سه هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی را در این شهرستان مرمت و احداث کرد.

ماندن در خانه برای قطع زنجیره کرونا ویروس ضروری است

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه تحقق شعار در خانه بمانیم برای قطع زنجیره ویروس کرونا با توجه به تغییرات جوی ضروری است و هموطنان باید برای از بین بردن شیوع کرونا این مهم را رعایت کنند، توصیه در خانه ماندن را حتماً رعایت کنند، خاطرنشان کرد: امروز رزمایش سپاه برای ضد عفونی معابر و اماکن عمومی در شهر اصفهان آغاز می‌شود و در شهرستان‌ها و روستاها نیز با همکاری نیروهای مردمی (جبهه مردمی سلامت) اماکن و معابر برای مقابله با شیوع کرونا ضد عفونی می‌شود.

کد خبر 416548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین خاکیان GB ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام مردم اصفهان همیشه در همه موارد وسختیهایی که در جامعه پیش آمده پیروز و سربلند بوده اند انشالله با یاری هم کرونا را هم شکست میدهیم انشالله به امید خداوند متعال
  • زینب IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    آیا به زینبیه کوچه عمان سامانی توجه دارین؟ درمورد کرونا... فروشگاه مواد غذایی استکه خیلی چیزها رافله ایی می‌فروشد به دور از رعایت نکات بهداشتی آیا گند زدایی در این کوچه پر جمعیت انجام میشه؟
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    خدایی خودتونو مسخره کردین یا ماهارو.شما ک این همه ایست بازرسی گذاشتینو ملتو بر میگردونین و ب زوور میگین بشینید تو خونه هاتون چ دلیلی داره ک مردمو با اتوبوس بفرستین این شهرو اون شهر.مردم تو اتوبوس کرونا نمیگیرن یا کرونا اتوبوس دوس نداره نمیره سوار شه
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام کواین ساختهاکه میگیدچرامن ندیدم چراکمک من نکردین؟؟همه روستاجدول بندی شدجزکوچه ماکه کل اب بایدازکوچه ردبشه روستایی ک نزدیک فریدون شهروجفتش کلی کوه هست امسال اب زندگیموگرفت خونم نصفش خرابشده پولندارم بسازم توگازکشی هم مونده بودم بزورکشیدم انصاف داشته باشیدراستگوباشید
  • مجید AE ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    خیلی زحمت میکشن !؟!!؟؛؟!؟!؛
  • عباس IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    1 0
    ای کاش رئیس جمهور میشد مدیریتی که چندین سال ازاین مهندس ومدیر خوب دیدم هم خدا شناس هست هم بنده شناس ومدیر عالی ودلسوز خدا خیرت بده مهندس شیشه فروش
  • پارسا IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    تکذیب کامل
  • محمد IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    سیل... کرونا... زلزله ..‌ اینها امتحان الهی هستش ... به خودمون بیاییم.. دعا کنیم برای ظهور تا اینا حل بشه