طرح مشاغل خانگی در کنار مدافعان سلامت

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: زنان سرپرست خانوار با تولید بیش از دو میلیون و ۳۴۳ هزار عدد ملزومات پیشگیری در جبهه مبارزه با کرونا مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" زنان سرپرست خانوار طرح مشاغل خانگی در کنار مدافعان سلامت

زنان سرپرست خانوار با تولید بیش از ۲۳۴۳۰۰۰ عدد ملزومات پیشگیری در جبهه مبارزه با کرونا مشغول فعالیت هستند

دکتر سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ۲۴ استان کشور برای ۶۲۰۰ نفر در حال اجراست، افزود: طی ۱۱ ماه گذشته و پس از بررسی‌های میدانی، بخشی از این بانوان در حوزه پوشاک مشغول فعالیت شدند که خوشبختانه عملکرد موفقی هم داشتند. اما با بروز بحران کرونا و تعطیلی ناگزیر حوزه پوشاک، با تمهیدات ایجاد شده، این زنان به منظور کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور تولید محصولات خود را به سمت ملزومات پزشکی یکبار مصرف مانند ماسک، گان و لباس ایزوله ضد ویروس سوق دادند.

به گفته وی فعالیت زنان سرپرست خانوار در این بخش با هماهنگی مجموعه‌های دست اندرکار صورت گرفته و محصولات تولیدی طبق پروتکل‌های تعریف شده استریل، اتوکلاو و سپس بسته بندی می‌شوند.

باستانی با بیان اینکه ورود بانوان به شبکه تولید ملزومات پزشکی ضمن کمک به رفع کمبود مناطق مختلف کشور در زمینه ماسک، لباس ضدویروس، ژل و اسپری، موجب ایجاد شبکه ملی و استانی کسب و کارهای خانگی در زمینه محصولات مبارزه با کرونا شده، تصریح کرد: این فعالیت‌ها مصداق بارز ایفای نقش فعالانه طرح مشاغل خانگی در کمک به تأمین نیازهای مبارزه با کرونا در قالب مسئولیت اجتماعی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در ابتدا تولید این محصولات ۱۲۰۰۰۰ عدد در روز بود، اما اکنون به ۲۰۰۰۰۰ عدد در روز رسیده است.

معاون بررسی‌های راهبردی با اشاره به اینفوگرافی طراحی شده‌ای که تعداد استان‌های فعال و میزان ظرفیت تولید روزانه آنها را نشان می‌دهد، گفت: در خصوص تولید ژل و اسپری هم به شکل محدود چهار استان مرکزی، البرز، بوشهر و خراسان رضوی فعال هستند. ضمن اینکه محصولات و ملزومات پزشکی تولید شده در استان‌های مختلف برای رفع نیازهای ساکنین همان استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان ارسال به سایر استان‌ها وجود ندارد.

گفتنی است طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رویکرد مشاغل خانگی با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای سازمان جهاد دانشگاهی استان‌ها در کشور انجام می‌شود. "

کد خبر 416536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.