تکلیف تعطیلی حمل‌ونقل عمومی تهران امروز مشخص می‌شود

اعضای شورای شهرهای تهران و مشهد درباره رخدادهای ناشی از شیوع کرونا ویروس در شهرهای خود توییت زدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران که پیشتر از ارائه پیشنهاد تعطیلی یا کاهش ظرفیت حمل‌وتقل عمومی پایتخت خبر داده بود، نیمه شب گذشته (جمعه) در صفحه توئیتر خود نوشت: در گام نخست، پیشنهاد توقف حمل‌ونقل عمومی در ستاد کرونای کلانشهر به تصویب رسید. از دکتر زالی رئیس ستاد کلانشهر قدردانی می‌کنیم. در گام نهایی، فردا (روز شنبه) موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی و در رابطه با توقف کامل و یا اعمال محدودیت تصمیم گیری می‌شود.

سید آرش حسینی میلانی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با یادآوری "ساعت زمین" و خاموشی جهانی و یک ساعته وسایل برقی در شامگاه ۹ فروردین‌ماه، توییت زد: دوران قرنطینه و ماندن در خانه، فرصت مناسبی برای فکر کردن به وضع محیط زیست است. زمین در رنج است و این رنج ناشی از آن چیزی است که ما بر سر سیاره سبز آورده‌ایم. ما می‌توانیم سیاره‌مان را نجات دهیم اگر به طبیعت فرصت تنفس بدهیم.

الهام فخاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در رابطه با مقاومت شهرداری در مقابل تعطیلی گرمخانه‌ها در صفحه توئیتر خود نوشت: مدیریت شهری (شهرداری و شورای شهر) تلاش‌کرده گرمخانه پناهگاه سالم و امن بی‌سرپناهان باشد و باوجود مشکلات با تدابیر بهداشتی گرمخانه‌ها را ۲۴ ساعته فعال نگهداشته‌ است. اکنون چندهزار نفر از زندانیان و معتادان متجاهر، ماده ۱۶ (موقت یا دائم) آزاد شده‌اند که بسیاری خانه و خانواده ندارند یا توان بازگشت به شهرهایشان را ندارند. در این شرایط گرمخانه‌های شهرداری نیازمند پشتیبانی و توجه ویژه دولت به ویژه حمایت بهداشتی- درمانی هستند. ضرورت دارد بهزیستی به تکالیف قانونی خود عمل کند همچنین معتادین خود معرف (ماده ۱۵) را بدون حمایت در شهر رها نکند.

همچنین شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر تهران با هشتگ "در خانه بمانیم" توییت زد: گویا دولت و حاکمیت بنا ندارد برای حفظ جان مردم برنامه مشخصی ارائه کند، هرجا که کرونا شیوع پیدا کرده مقررات سفت و سخت حاکم شده اما در کشور ما خبری از تصمیمات جدی نیست. مردم! خودتان به حال خودتان دل بسوزانید و تا آنجا که می‌توانید در خانه بمانید.

محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد نیز با انتقاد از ازدحام مردم در ارتفاعات جنوبی مشهد، نوشت: نمی‌دانم فیلم مربوط به بولوار نماز را دیده‌اید؟ این است وضعیت اعتنای برخی از مردم مشهد به هشدارهایی که صبح و شب و همه وقت خطر و تهدید کرونا را فریاد می‌زنند و آمارهایی که لحظه به لحظه افزایش می‌یابد! چه کنیم؟ شما بگویید چه کنیم؟

کد خبر 416532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.