گری نویل: والورده من را کاملاً به بازی گرفت

اسطوره باشگاه منچستر یونایتد در مصاحبه جدید خود صحبت‌های تأمل برانگیز و عجیبی درباره تجربیات مربیگری خود در والنسیا را بیان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، سرمربی سابق والنسیا از خاطراتش در این باشگاه گفت. او به عنوان سرمربی عملکرد درخشانی روی نیمکت خفاش‌ها نداشت و در مصاحبه خود اعتراف کرد که در اولین روزهای سرمربیگریش به توصیه الکس فرگوسن عمل نکرده.

نویل درباره بی توجهی به صحبت‌های فرگوسن گفت: در ابتدای حضورم در باشگاه والنسیا، برخی از بازیکنان از حضور من در تیم خوشحال نبودند. باید تصمیمات مهمی می‌گرفتم و بازیکنانی که با حضور من موافق نبودند را کنار می‌گذاشتم. با سر الکس مشورت کردم و او به من گفت که باید از شر این بازیکنان خلاص شوم و از خودم محافظت کنم! فرگوسن به من یادآوری کرد که رختکن تیم جای بازیکنانی است که همگام با من به دنبال رسیدن به پیروزی و موفقیت هستند.

سرمربی سابق والنسیا ادامه داد: اما من صحبت‌های فرگوسن را نادیده گرفتم و سعی کردم با بازیکنان تعامل برقرار کنم. این اتفاق تا پایان فصل ادامه داشت و من هیچگاه موفق نشدم بازیکنانی که به من اعتقاد نداشتند را در مسیر ذهنی مورد نظر خودم قرار دهم. گوش نکردن به توصیه‌های فرگوسن واقعاً از نابخردی من بود.

او در طول ۲۸ بازی با والنسیا، ۱۰ پیروزی، ۱ تساوی و ۱۱ شکست را تجربه کرد. نتایجی ناامید کننده و ضعیف که در صدر آن‌ها، شکست ۷-۰ مقابل بارسلونا بود. اسطوره منچستر یونایتد اعتراف کرده است که او حتی در برهه‌ای از زمان، اشتیاقش برای حضور در تمرینات را از دست داده: به خودم قول دادم که دیگر هیچگاه کوتاه نیایم و ناامید نشوم. برای مدت چهار ماه اعتماد به نفس خودم را از دست داده بودم. یک روز صبح بیدار شدم و دیگر نمی‌خواستم به تمرینات بروم.

گری نویل اظهار کرد: به جایی رسیدم که دیگر تلاشی برای حضور در تمرینات نمی‌کردم و مسائل تاکتیکی را به دستیاران خودم می‌سپردم. از اینکه یک مترجم باید صحبت‌های من را به بازیکنان انتقال می‌داد احساس سرشکستگی می‌کردم چرا که من در برقراری ارتباط با افراد به طور معمول توانا هستم اما در تیم خودم نمی‌توانستم خیلی سریع مفاهیم را به بازیکنانم منتقل کنم.

سرمربی سابق والنسیا درباره تجارب سختی که باعث شد او به ضعف‌هایش پی ببرد، گفت: ارنستو والورده مرا به بازی گرفت. او بعداً سرمربی بارسلونا شد اما من در زمان حضورش در بیلبائو با او روبرو شدم. او تاکتیک‌های خودش را سه بار در طول بازی را تغییر داد و همیشه یک گام جلوتر از من بود. جوری به نظر می‌رسید که من شبیه به یک عروسک هستم و او مرا به بازی گرفته است. کنار زمین کاملاً این موضوع را احساس می‌کردم. این دقیقاً همان حسی است که هنگام بی تجربگی به شما دست می‌دهد.

او درباره تجربه تقابل با دیگو سیمئونه گفت: دربرابر اتلتیکو مادرید، احساس می‌کردم که سیمئونه مرا به آرامی خفه می‌کند. او از لحاظ تاکتیکی در طول ۹۰ دقیقه دائماً مرا آزار داد و شکنجه کرد. در پایان بازی رفتم تا با او دست بدهم اما او با عصبانیت از کنار من رد شد. برخوردش را دوست نداشتم. به هر حال هر اتفاقی که بیوفتد شما باید برای احترام به رقیب خود با او در پایان بازی دست بدهید. تصور بدی از او در ذهنم پس از آن مسابقه ایجاد شد.

نویل نهایتاً در سال ۲۰۱۶ از والنسیا جدا شد. او همیشه درباره شرایطی که به عنوان سرمربی تجربه کرده کاملاً صادق و شفاف بوده است و مسائل جالبی را پیرامون روزهای سرمرییگری خود بازگو کرده.

کد خبر 416522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.