۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
تشخیص کرونا با عینک حرارتی

یک استارت‌آپ چینی به تازگی نوعی عینک حرارتی تولید کرده است که می‌تواند دمای بدن صدها انسان را در مدت چند دقیقه اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری کشورهای دنیا به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا از سرویس‌های نظارتی هوشمند استفاده می‌کنند. دولت چین از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، به منظور نظارت، محدود سازی و دنبال کردن شهروندان از انواع تکنولوژی‌های نظارتی استفاده کرد. در این میان اپلیکیشن‌های موبایل نقش بسیار مهمی در مشخص کردن بازه حرکتی و سفرهای احتمالی شهروندان چینی داشت.

افزایش دمای بدن یکی از علائم اصلی تشخیص بیماری کرونا بشمار می‌رود. یک استارت‌آپ چینی به نام "Rokid" به تازگی نوعی عینک حرارتی مبتنی بر واقعیت افزوده تولید کرده است که در حال حاضر توسط کارکنان امنیتی پارک Hongyuan در شهر Hangzhou، مرکز استان Zhejiang، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عینک حرارتی بسیار شبیه عینک‌های آفتابی است، با این تفاوت که یک دوربین کوچک به منظور اسکن حرارت بدن افراد روی بدنه آن تعبیه شده است و قادر است دمای صدها انسان را در عرض تنها چند دقیقه بررسی کند.

این نوع عینک‌ها می‌تواند دمای بدن شهروندان را ذخیره کند. علاوه بر این، قابلیت اضافه شدن تکنولوژی تشخیص چهره به آن نیز وجود دارد. استارت‌آپ Rokid عینک‌های حرارتی خود را در اختیار افسران امنیتی و پلیس‌هایی که در بزرگراه‌های استان‌های هانگژو، هوژو و کوژو فعالیت دارند، قرار داده تا از این ابزار به منظور تشخیص افراد مبتلا به ویروس کرونا استفاده کنند. دستگاه جدید قادر است حرارت بدن افراد را در فاصله دو متری که یک فاصله ایمن است، با صحت قابل توجهی اندازه گیری کند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) اسکن حرارتی، روشی موثر برای شناسایی افرادی محسوب می‌شود که دمای بدن آن‌ها بیش از حد طبیعی است. از آنجا که دوران نهفتگی این بیماری بین دو تا ۱۰ روز است، اسکن حرارتی قادر نیست افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند، اما هنوز علائم بیماری را ندارند، تشخیص دهد.

کد خبر 416517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.