تصویب بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای بازآفرینی محلات تهران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از تخصیص دو هزار میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های محلی در بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد سالاری در تشریح آخرین وضعیت بافت فرسوده پایتخت و اقدام‌های انجام شده اظهار کرد: شهر تهران در جغرافیای طرح تفصیلی ۷۰۰ کیلومتر مربعی خود ۳ هزار و ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده دارد.

وی افزود: شهرداری تهران با توجه به طرح‌های تشویقی ارائه شده برای احیای بافت فرسوده با رویکرد مشارکت دهی مردم و صاحبان املاک توانست حدود ۴۰ درصد بافت فرسوده پایتخت را نوسازی کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که در دوره پنجم مدیریت شهری یکی از اولویت‌ها بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: رویکرد از نوسازی و درجاسازی به بازآفرینی و ارتقا منزلت در بافت‌های فرسوده و بد مسکن تغییر کرده و دولت هم همواره بر بازآفرینی شهری تاکید دارد و بر همین اساس ستاد بازآفرینی شهر تهران با حضور تمام نهادهای دخیل تشکیل شد.

وی با اشاره به این نکته که هنوز دولت نتوانسته بر اساس قول‌های داده شده خود برای بازآفرینی شهر تهران عمل کند، اضافه کرد: شهرداری تهران در کنار تمام مشکلات مالی اعتبارات قابل توجهی در ایجاد سرانه‌های محله و ایجاد پروژه محرک توسعه هزینه کرده است.

سالاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شهرداری با اولویت قرار دادن نظر شورای شهر پنجم احیای ۱۸۰ محله غیر برخوردار و کم برخوردار در بافت فرسوده را مبتنی بر سند توسعه محلی در دستور کار خود قرار داده، خاطرنشان کرد: بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بودجه برای احیای بافت فرسوده در مقیاس پروژه‌های محلی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 416501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.