هشدار هواشناسی اصفهان مبنی بر طغیان رودخانه ها و خروش سیل در غرب استان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا هفته آینده، گفت: بارش های رگباری همراه با رعد و برق در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غربی استان اصفهان پیش بینی می شود و روزهای شنبه و یکشنبه احتمال بارش برف در این مناطق وجود دارد.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در روزهای آینده، اظهار کرد: افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و ریزش تگرگ پدیده در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غربی استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال بارش برف در مناطق غرب، جنوب و ارتفاعات استان در روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: کاشان با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

علی عسگریان افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به شش درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بارش روز در کلان شهر اصفهان سه میلی متر بوده است، اضافه کرد: بیشترین بارندگی‌ها در سطح استان نیز به ترتیب از علویجه با میانگین ۱۱.۶ میلی متر، دهق با میانگین ۱۱.۴ میلی متر، زرین شهر با میانگین ۴.۹ میلی متر، چادگان با میانگین ۴.۸ میلی متر، نجف آباد با میانگین ۳.۷ میلی متر، داران با میانگین ۳.۶ میلی متر، فریدونشهر، بویین میاندشت، گلپایگان و دهاقان با میانگین سه میلی متر گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: با تشدید فعالیت سامانه بارشی از در روزهای شنبه و یکشنبه- نهم و دهم فروردین ماه- بارش شدید باران همراه با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه در نیمه غربی استان و نواحی همجوار با استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود. برپایه پیش بینی‌ها میران بارش‌ها در مناطق غرب استان ۱۵ تا ۲۰ میلی متر و مناطق همجوار ۳۰ تا ۴۰ میلی متر خواهد بود که به سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد و وقوع سیلاب محلی منجر خواهد شد. از این رو در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کنترل سیل احتمالی و همچنین خودداری مردم از سفر و تردد به ویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل خیز ضروری است.

کد خبر 416484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.