قیمت خرید تضمینی گندم ۵۰ درصد افزایش یافت

مجری طرح گندم از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی این محصول خبر داد و گفت: قیمت تضمینی گندم به کشاورزان اعلام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور در رابطه با خرید تضمینی گندم اظهار کرد: قیمت برای هر کیلو گندم معمولی نان ۲,۵۰۰ تومان است که سال گذشته به قیمت ۱,۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شد.

وی گفت: قیمت تضمینی گندم به کشاورزان اعلام شد و از کشاورزان با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل خریداری می‌شود.

مجری طرح گندم ادامه داد: با توجه به بارندگی‌ها، امسال برای تولید خوب است و بر اساس برآورد اولیه ما امسال از حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولیدی حدود ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت. البته برآوردها ادامه دارد و ممکن است رقم افزایش یابد.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه امسال لطف خدا شامل حال ما شده و باران خوبی در کشور داشتیم، اما زمینه برای بیماری گندم نیز فراهم شده است، گفت: تقاضای ویژه‌ای از کشاورزان دارم که با اقدامات خود کمک به افزایش تولید کنند که یکی از آن‌ها اقدامات مفید برای جلوگیری از آفت و علف‌های هرز است و باید ۳ بار سم‌پاشی کنند.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی از تولید گندم تأمین می‌شود، افزود: کشاورزان با رعایت نکات ایمنی دولت را همراهی کنند و ارگان‌های دیگر نیز مانند وزارت راه، پلیس راهور و وزارت بهداشت تقاضا دارم همکاری‌های لازم را برای برداشت سالم محصول داشته باشند. در کشور ۱۷ هزار دستگاه کمباین وجود دارد که ۱۳ هزار دستگاه آن به صورت مهاجر به سایر شهرها می‌رود که در بحث ایمنی کشاورزان و حمل و نقل این کمباین‌ها نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

کد خبر 416461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.