خودکشی پرستار ایتالیایی پس از ابتلا به کرونا

هفت میلیون تماس مردم با سامانه تلفنی ضدکرونا، متلاشی شدن شبکه کلاهبرداران حرفه‌ای درمیاندوآب، پلمب هفت واحد صنفی در خرمشهر و پشت پرده بستری شدن دوباره یک بیمار بهبود یافته کرونایی، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون ملی پرستاران ایتالیا اعلام کرد، دنیلا ترزی، پرستار ۳۴ ساله ایتالیایی، پس از آنکه متوجه شد به ویروس کووید -۱۹ مبتلا شده از ترس آنکه به بقیه انتقال دهد، خودکشی کرد.

این پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهر مونتزا در لمباردی در شمال ایتالیا کار می‌کرد. این ناحیه از ایتالیا بیشترین تعداد ابتلاء به کرونا را داشته است.

فدراسیون ملی پرستاران ایتالیا با بیان آنکه این پرستار «تحت استرس بسیار شدیدی» قرار داشت و می‌ترسید بیماری را به بقیه منتقل کند، افزود: «همه ما این شغل را برای خوبی‌هایش انتخاب کردیم، اما می‌دانیم معایبی نیز دارد. شرایط و تنش‌هایی که متخصصان ما را در برگرفته برای هیچ‌کس پوشیده نیست.»

رئیس این بیمارستان گفت این پرستار در خانه بوده و «تحت مراقبت قرار نگرفته» است.

رسانه‌های ایتالیایی گفته‌اند مقامات قضائی تحقیقات روی مرگ این پرستار را آغاز کرده‌اند.

فدراسیون پرستاران نیز گفته این تنها مورد بین کادر بیمارستانی نیست که اتفاق می‌افتد و به طور مثال هفته گذشته نیز چنین موردی در ونیز رخ داده بود.

مؤسسه تحقیقاتی ایتالیا گزارش کرد حدود ۵ هزار و هفتصد و شصت کادر بیمارستانی و پرستار در ایتالیا به کرونا مبتلا هستند. این تعداد حدود هشت درصد از مبتلایان به کووید -۱۹ ایتالیا را شامل می‌شود.

هفت میلیون تماس مردم با سامانه ضدکرونایی "۴۰۳۰ "

سامانه پاسخگویی ۴۰۳۰ در زمینه سوالات کرونایی مردم، در روزهای اخیر میزبان حدود ۷ میلیون تماس از سراسر کشور بوده است.

حجت‌اله نیکی ملکی اعلام کرد: تعداد تماس مردم با سامانه ضدکرونایی ستاد اجرایی فرمان امام (۴۰۳۰) به مرز ۷ میلیون رسید.

حجت‌اله نیکی‌ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: تا صبح دیروز بیش از ۶.۵ میلیون تماس درخصوص ابتلاء به کرونا و گرفتن مشاوره درمانی با سامانه ۴۰۳۰ ثبت شده است.

وی افزود: دراین سامانه که به همت ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است، بیش از ۲۰۰۰ پزشک و پزشکیار جهادی همکار ستاد اجرایی بطور شبانه‌روزی به سوالات و دغدغه‌های مردم پاسخ تخصصی می‌دهند و حتی با بیماران بطور مرتب تماس می‌گیرند و وضعیت قرنطینه بودن و سیر درمان آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

نیکی‌ملکی به مصاحبه اخیر جان‌بابایی معاون درمانی وزیر بهداشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به گفته وزارت بهداشت، پس از راه‌اندازی مرکز ۴۰۳۰، تعداد مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به یک پنجم کاهش یافته و این سامانه کمک بزرگی برای نظام سلامت بوده است.

وی افزود: به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، تمام امکانات ستاد برای مقابله با ویروس کرونا در زمینه تولید اقلام بهداشتی و بی‌نیاز کردن کشور ازاین مواد، خدمات پزشکی تله مدیسین و خدمات مشاوره‌ای، تولید کیت تشخیص و تأمین داروهای موردنیاز، توزیع اقلام ضدکرونایی در مناطق محروم، ضدعفونی کردن معابر عمومی و سایر موارد بسیج شده و تا ریشه کن شدن این بیماری ادامه خواهد داشت.

متلاشی شدن شبکه کلاهبرداران حرفه‌ای در میاندوآب

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی این شهرستان یک شبکه از کلاهبرداران حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حسن شیخ‌نژاد اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی میاندوآب در یک کار اطلاعاتی موفق شدند این کلاهبرداران حرفه‌ای را که ۲ نفر بودند در شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: در بازجویی پلیسی از این کلاهبرداران، آنها به ۲ فقره کلاهبرداری از شهرهای مراغه و میاندوآب به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

سرهنگ شیخ‌نژاد خرید گوسفند با تحویل چک بلامحل و فروش طلای ۱۸ عیار به جای طلای ۲۳ عیار را از جمله کلاهبرداری‌های این افراد اعلام کرد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اواخر سال گذشته نیز ۶ نفر کلاهبردار حرفه‌ای در میاندوآب شناسایی و دستگیر شده بودند که به هفت فقره کلاهبرداری از شهرهای تهران، اردبیل، مشکین‌شهر، همدان، رشت و قزوین به ارزش هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و ۶ فقره کلاهبرداری از شهرستان‌های همدان، تالش و میاندوآب به ارزش ۸۰ میلیارد ریال اعتراف کرده بودند.

این افراد نیز با جلب اعتماد فروشندگان خشکبار و میوه، بار آنان را پیش خرید کرده و با ترفندهای مختلف بدون پرداخت وجه یا چک متواری می‌شدند.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

پلمب هفت واحد صنفی به دلیل مبارزه با کرونا در خرمشهر

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با شاره به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا در خرمشهر گفت: در این طرح ۷ واحد صنفی پلمب شدند.

سرهنگ همت علی ترکارانی اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خرمشهر به دنبال شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از خطر ابتلای شهروندان به این ویروس با هماهنگی مرجع قضائی و شبکه بهداشت، به همه متصدیان سطح شهرستان در خصوص فعالیت نداشتن اخطارهای لازم را دادند.

وی افزود: در اجرای این طرح تعداد ۱۶۳ واحد صنفی با تذکر مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی تعطیل شدند و ۷ واحد صنفی دیگر را به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا توسط متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر عنوان کرد: مأموران انتظامی و بهداشت با استقرار در ورودی شهرستان با پایش مسافران نوروزی از انتشار کرونا ویروس در راستای حفظ سلامت شهروندان تلاش می‌کنند.

توصیه‌های پزشکان و پرستاران برای پیشگیری از کرونا

کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) فلاورجان به مردم توصیه‌هایی کردند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) فلاورجان با اشاره به وضعیت شیوع و تأثیر بیماری کرونا، از مردم درخواست دارند تا ایام عید با ماندن در خانه آن‌ها را یاری کرده و توصیه‌ها را جدی بگیرند. با رعایت بهداشت فردی، بهداشت دست‌ها و جلوگیری از آلوده شدن دست‌ها می‌توان از این ویروس مرگبار در امان ماند.

پشت پرده بستری شدن دوباره یک بیمار بهبود یافته کرونایی

بیمار مبتلا به کرونا در مهاباد که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کرد، توسط نیروهای سپاه مجدداً به مراکز درمانی شهرستان انتقال داده شد.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: فرد مبتلا به کرونا در مهاباد که روز اول فروردین ماه نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شده بود پس از بهبود به قرنطینه خانگی رضایت داد.

دکتر علی احمد آقاپور افزود: این فرد با نظر پزشک متخصص از بیمارستان ترخیص شد و مقرر شد که در خانه تمامی اصول قرنطینه خانگی را رعایت کند.

وی ادامه داد: اما این فرد با شکستن قرنطینه خانگی و حضور در اماکن عمومی نگرانی‌هایی را در مهاباد شکل داد از این رو از وی خواسته شد که به بیمارستان مراجعه کند و مراحل قرنطینه را در مراکز درمانی طی کند.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا استان اضافه کرد: در پی ممانعت این فرد برای بازگشت به بیمارستان و با همکاری نیروهای سپاه فرد مبتلا به بیماری کرونا به مراکز درمانی بازگردانده شده تا مراحل قرنطینه را به صورت کامل و در بیمارستان طی کند.

آقاپور با بیان اینکه قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا به نفع سلامتی خود فرد مبتلا و اطرافیان اوست، اظهار کرد: بنا بر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا از این پس بیماران مشکوک به کرونا و یا بیمارانی که نتیجه آزمایش آنها مثبت باشد باید در مراکز درمانی مراحل قرنطینه را طی کنند.

او با رد شایعات مربوط به دو نوع نتیجه آزمایش در خصوص این بیمار مهابادی گفت: مسئله انجام دو مرحله آزمایش از این فرد به هیچ وجه صحت ندارد بلکه تنها یک بار از این فرد تست کرونا گرفته شده است که آن نتیجه آن نیز مثبت بوده است. اکنون این فرد در بیمارستان بستری است و مراقبت‌های درمانی از او انجام می‌گیرد.

دستگیری عامل تیراندازی مرگبار به دو مسجد مسلمانان

عامل تیراندازی مرگبار به دو مسجد مسلمانان در نیوزیلند که ۵۱ کشته برجای گذاشت، اتهاماتش را پذیرفت.

برنتون تارانت ۲۹ ساله یک شهروند استرالیایی است و به ۵۱ فقره قتل، ۴۰ فقره تلاش برای قتل و یک فقره اقدام تروریستی متهم شده است.

او پیشتر اتهاماتش را رد کرده بود اما سرانجام روز پنجشنبه در تماسی ویدئویی از زندان «اوکلند» با دیوان عالی «کرایست چرچ» گفت: بله. اتهاماتم را می‌پذیرم.

کامرون مندر قاضی دادگاه اعترافات تارانت را ضبط کرد و گفت که حکم وی اعلام خواهد شد اما زمان آن را مشخص نکرد.

ریزش کوه در مسیر ریلی سوادکوه

ریزش کوه در مسیر ریلی سوادکوه موجب توقف قطار شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال خدایار طالبی گفت: بامداد امروز ریزش کوه در مسیر ریلی سوادکوه محدوده ایستگاه دوآب موجب مسدود شدن مسیر شد.

وی افزود: با تلاش ۸۰ نفر از پرسنل راه آهن شمال مسیر بعد از دو ساعت و نیم باز گشایی شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اعلام اینکه این حادثه مصدوم نداشت، تصریح کرد: این حادثه موجب معطلی بیش از دو ساعت مسافران شد.

این مسئل با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا قطارها و ریل‌باس‌ها متوقف شدند، اضافه کرد: تنها قطار گرگان به تهران یک شب در میان فعال است و این حادثه نیز در مسیر تردد این قطار اتفاق افتاد.

طالبی در پایان گفت: شاهد حضور شبانه‌روزی نیروهای راه‌آهن هستیم.

کد خبر 416446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.