رعایت نکردن مردم محدودیت ها را بیشتر می کند/تحول در میدان امام حسین

شهردار اصفهان گفت: در نیمه اول سال جاری در میدان امام حسین(ع) فضایی ایجاد خواهد شد تا شاهد کاهش ترافیک باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی عصر امروز (پنج‌شنبه) در برنامه زنده "رنگ بهار" شبکه اصفهان با اشاره به پایان یافتن پروژه میدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: پروژه ساماندهی رفیوژ میانی میدان امام حسین و سنگفرش آن در قالب ساماندهی این میدان از اول اسفندماه ۹۸ مطرح و تصمیم بر آن شد که ساخت میدان تا پیش از پایان سال به اتمام برسد.

وی افزود: در قرارداد با پیمانکار مدت پروژه ۲۸ روزه مشخص شد و پیمانکار نیز به‌طور جدی وارد پروژه شد و با وجود آنکه محدودیت‌های فضایی برای ایجاد میدان بود، اکنون پروژه به اتمام رسیده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: از زیر میدان مترو عبور می‌کند و چند فضای شیشه‌ای که برای مترو و آتش‌نشانی در اطراف تعبیه شده به پیمانکار تحمیل شده بود که کار را سخت می‌کرد و در آینده برای این فضاهای شیشه‌ای نیز طرح‌هایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فواره‌های میدان و نورپردازی داخل و معابر اطراف آن نیز به‌زودی تکمیل شده و عملیات اجرای سنگفرش میدان نیز دنبال خواهد شد، ادامه داد: در ادامه سنگفرش چهارباغ تا خیابان سپه دردست اقدام است و در نیمه اول سال جاری در میدان امام حسین (ع) فضایی ایجاد خواهد شد تا شاهد کاهش ترافیک در اطراف میدان باشیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: میدان با سنگفرش جدید خود محل تردد خودروها و مردم شده و در آینده فضایی در شأن مردم اصفهان را دارا خواهد بود.

دروازه‌های شهر بسته شده‌اند

وی اضافه کرد: شیوع کرونا مصیبتی بود که به جهان تحمیل شد و شهر اصفهان نیز از این بابت وضعیت خوبی ندارد که در این راستا با رفتارهایی که زنجیره انتقال بیماری را حفظ می‌کند قطعاً در شهر برخورد خواهد شد.

شهردار اصفهان گفت: چراغ پارک‌ها از شب گذشته تا نیمه شب خاموش مانده و دیگر روشن نمی‌شود تا تجمعی از سوی شهروندان شکل نگیرد البته مردم خود باید داوطلبانه در سطح شهر حضور پیدا نکنند تا مجبور به اقدامات بیشتر نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام دروازه‌های ورودی شهر به روی خودروهای غیربومی مسدود است و پلیس این خودروها را بازمی‌گرداند، اظهار کرد: افرادی که از تهران می‌آیند به گذر غرب و به سمت زرین‌شهر و مبارکه و خودروهایی که از سمت یزد و کرمان می‌آیند به جاده فرزانگان که چند روز پیش تکمیل شد، هدایت می‌شوند.

نوروزی از همه مردم خواست موضوع کرونا را جدی گرفته و افزود: ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه کسی حق بیرون آمدن از منزل را ندارد و باید بدانیم اگر یک نفر نیز در این رابطه همکاری نکند، زنجیره بیماری متصل باقی خواهد ماند.

اگر مردم رعایت نکنند محدودیت‌ها بیشتر می‌شود

وی اضافه کرد: نهایت تردد روزانه ۲۰۰ هزار نفر در سطح شهر می‌تواند تمام نیازهای ضروری شهروندان را پوشش دهد و حضور تعداد بیشتر افراد قطعاً غیرضروری است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر محدودیت‌های فعلی رعایت نشود، اقدامات دیگری پیش‌بینی و مجبور خواهیم شد اقدامات پیشگیرانه بیشتری را انجام دهیم.

شهروندان فرهنگسرای مجازی را دنبال کنند

وی ادامه داد: می‌دانیم در خانه ماندن افسردگی و خشم ایجاد می‌کند، اما چاره دیگری نداریم؛ معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با راه‌اندازی فرهنگسرای مجازی، سعی کرده این موضوع را در نظر بگیرد و همان اتفاقات و برنامه‌هایی که در فرهنگسراها رخ می‌داد، اکنون نیز به‌طور مجازی در منازل قابل دسترس بوده و شهروندان حتی می‌توانند از این طریق سفرهای مجازی را تجربه کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: ورزشگاه همت برای ساخت ماسک در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان به کمک در این فعالیت‌های ایثارگرانه می‌توانند در کنار دیگر شهروندان، در این مکان حضور یافته و برای تهیه اقلام بهداشتی کمک کنند.

کد خبر 416444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.