زاهدی: سال تحصیلی جدید باید از اول مهرماه آغاز شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به هر شکلی که شده باید آموزش دروس تمام پایه‌های تحصیلی در تابستان تمام شود و از اول مهر ماه طبق تقویم آموزشی، سال تحصیلی جدید آغاز شود که برای این کار نیاز است مردم بیشتر با کادر بهداشت و درمان برای مبارزه با شیوع کرونا همکاری کنند.

محمدمهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اقدامات وزارت آموزش و پرورش در زمینه کنترل شرایط در زمان بحران کرونا اظهار کرد: اقدامات وزارت آموزش و پرورش در شرایط بحران کرونا کافی نیست زیرا آموزش و پرورش از امکانات لازم برخوردار نبوده و خود را برای مدیریت این شرایط آماده نکرده است؛ اما به این دلیل که در شرایط اضراری قرار داریم مطلوب است اقداماتی ضروری که باعث می شود دانش آموزان از فراگیری دروس خود عقب نمانند به سرعت اجرا شوند. آموزش عالی نیز با وجود آنکه در زمینه آموزش مجازی امکانات بیشتری دارد، نتوانسته به صورت قوی آموزش‌های خود را ادامه دهد.

وی افزود: به هر شکلی که شده باید آموزش دروس تمام پایه‌های تحصیلی در تابستان تمام شود و از اول مهر ماه طبق تقویم آموزشی، سال تحصیلی جدید آغاز شود که برای این کار نیاز است مردم بیشتر با کادر بهداشت و درمان برای مبارزه با شیوع کرونا همکاری کنند. عده‌ای از مردم به مسافرت رفته و باعث می‌شوند ویروس کرونا از شهری به شهر دیگر انتقال یابد؛ بنابراین هرچه همراهی ملت ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بیشتر باشد سریع‌تر وضع کشور به روال عادی خود باز می‌گردد. موفقیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همچنین ساماندهی اقتصاد کشور منوط به همکاری مردم است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره در زمینه زمان برگزاری کنکور سراسری تاکید کرد: برگزاری کنکور سراسری منوط به برگزاری امتحانات سه سال پایانی دبیرستان است؛ زیرا این دروس در کنکور سراسری تأثیرگذار بوده و درصد امتیاز زیادی در پذیرش نهایی دانشگاه‌ها دارد. امتیاز پذیرش نهایی دانشگاها آمیخته‌ای از کنکور و نمرات دروس نهایی است.

کد خبر 416402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.