۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
انگلیس و بحران قفسه‌های خالی

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز بزرگ خرید در انگلستان شده است؛ تنها سوپرمارکت‌ها در سراسر شهرهای این کشور باز است اما مردم هنگام مراجعه با قفسه‌های خالی مواجه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با شیوع کووید -۱۹ مردم سراسر جهان بیش از پیش به سمت سوپرمارکت‌ها برای تهیه مایحتاج خود هجوم می‌آورند. سوپرمارکت‌ها تقریباً تنها مکان‌های عمومی کشور انگلستان است که در دوران گسترش ویروس کرونا همچنان باز و روزانه پذیرای تعداد زیادی از مردم است. با وجود افزایش نیاز مردم به مواد غذایی و بهداشتی در این دوران، سوپرمارکت‌های سراسر انگلیس تا کنون هیچ تلاشی برای ایجاد تغییر در راستای برآورده کردن نیاز مردم نکرده است و انگلیسی‌ها در هنگام مراجعه به این مکان‌ها با قفسه‌های خالی مواجه می‌شوند. این امر به نوعی نگرانی دیگر، افزون بر ترس از ابتلاء به ویروس کرونا، در میان مردم تبدیل شده است اما مدیران سوپرمارکت‌ها برای کاهش نگرانی مردم وعده‌هایی به آن‌ها می‌دهند.

اگر با قفسه‌های خالی روبرو شدید، نگران نباشید

خالی بودن قفسه‌ها به معنای کمبود مواد غذایی و بهداشتی نیست؛ سازگار کردن محیط فروشگاه‌ها با افزایش تقاضای مردم کمی زمان می‌برد. در واقع، فروشگاه‌های مواد غذایی انبارهایی مملو از مواد غذایی و بهداشتی دارند اما افزایش نیاز مردم به این محصولات باعث خالی شدن زود به زود قفسه‌ها می‌شود. کارکنان سوپر مارکت‌ها هنوز با افزایش غیر قابل باور سطح تقاضای مردم سازگار نشده‌اند و در نتیجه انتقال مواد غذایی از انبارها به قفسه‌ها کمی برای آن‌ها زمان‌بر است. با این حال، مدیران فروشگاه‌ها به مردم انگلیس قول داده‌اند به زودی خود و کارکنانشان را با شرایط جدید سازگار کنند تا دیگر مردم با حضور در این مکان‌ها با قفسه‌های خالی مواجه نشوند.

بیشتر از نیاز خود خرید نکنید

مدیران فروشگاه‌های مواد غذایی و محصولات بهداشتی از مردم انگلیس می‌خواهند از تهیه محصولات بیش از نیاز خود خودداری کنند تا از خالی شدن زود به زود فروشگاه‌ها جلوگیری شود. بعضی از کارکنان فروشگاه‌ها حتی بر خرید مردم نظارت می‌کنند و به آن‌ها اجازه خرید بیش از حد نیاز را نمی‌دهند و در عوض به آن‌ها اطمینان می‌دهند که مواد غذایی و محصولات بهداشتی به مقدار زیاد در انبارها موجود است و آن‌ها می‌توانند در هر بار مراجعه به فروشگاه نیاز خود را برآورده کنند.

فروشگاه‌ها نیروهای انسانی جدیدی استخدام می‌کند

اگرچه شیوع ویروس کرونا باعث بیکار شدن بسیاری از مردم در سراسر دنیا شده است، اما سوپرمارکت‌های انگلستان در حال استخدام نیروی انسانی جدید است تا جوابگوی نیاز بیشتر مردم به مواد غذایی و محصولات بهداشتی باشند. بعضی از فروشگاه‌ها نیز افراد جدیدی را به کار گرفته‌اند تا محصولات مورد نیاز مردم را تهیه کنند و در درب منزل آن‌ها تحویل دهند. بسیاری از میوه فروشی‌ها و شرکت‌های تولید مواد غذایی و بهداشتی نیز آگهی‌های مبنی بر استخدام نیروی جدید منتشر کرده‌اند و افراد زیادی که در اثر شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، را به کار گرفته‌اند.

افراد پیر و آسیب‌پذیر در ساعات تعیین شده به فروشگاه‌ها مراجعه کنند

اگرچه محققان همچنان در حال مطالعه کووید -۱۹ و چگونگی انتقال آن هستند، اما همه می‌دانند که افراد پیر یا کسانی که از یک یک بیماری خاص نظیر تنگی نفس، بیماری‌های قلبی-عروقی، فشار خون و غیره رنج می‌برند، بیش از سایرین در معرض ابتلاء به این ویروس هستند. به همین منظور، مدیران در بسیاری از کشورهای جهان نظیر انگلستان، ساعات خاصی را به خرید این اقشار آسیب‌پذیر جامعه اختصاص داده‌اند تا آن‌ها را از تماس با افراد آلوده در امان بدارند. سایر مردم و گروه‌های سنی می‌توانند در هر زمان ممکن که مایل باشند برای خرید به فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی مراجعه کنند.

کارکنان فروشگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم نهایت تلاش خود را می‌کنند

کارکنان فروشگاه‌های مواد غذایی و محصولات بهداشتی در انگلستان به طور شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنند محصولات را از انبارها به سوپر مارکت‌ها منتقل کنند. این کار خطرات زیادی را برای آن‌ها به بار می‌اورد چرا که کار بدون وقفه این افراد را در تماس با هزاران نفر از مردمی قرار می‌دهد که ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند.

کد خبر 416393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.