ساخت دستگاه‌های تولید ماسک در کشور تکمیل شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: زنجیره ساخت دستگاه‏های تولید ماسک در داخل کشور به همت شرکت‏های دانش ‏بنیان تکمیل شد.

به گزارش ایمنا، سورنا ستاری اعلام کرده است که روزانه ۴۰۰ هزار فیلتر نانویی برای ماسک‏‌های بیمارستانی N95 تولید می‌شود؛ این تعداد فیلتر نانونی توسط یک شرکت ایرانی انجام شده و به زودی این ظرفیت چند برابر می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: "خوشبختانه در این مدت کم تنها در عرض زمانی حدود ۱۰ روز، ساخت نخستین دستگاه‏های تولید ماسک در انواع مختلف توسط دو شرکت دانش‏ بنیان داخلی نیز به پایان رسید و این شرکت‏ها در حال تولید انبوه دستگاه‏های تولید ماسک در داخل کشور هستند."

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری طی چند سال گذشته، بر موضوع شکل گیری اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید فراوان کرده و برای تحقق آن، تلاش‌های بسیاری کرده است. اینک در شرایط ویژه کشور، این اکوسیستم که در حال تکمیل شدن بوده و نقشی تاثیرگذار به دست آورده است.

ستاری در این خصوص گفت: "وقتی اکوسیستم شرکت‏‌های خصوصی توانمند دانش ‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‌‏توانند مشکلات کشور را در هر زمین‌ه‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم، می‌‏توانیم دستگاه‌‏ها و مواد اولیه تولید ماسک را تولید کنیم؛ اگرچه برای تولید و نصب این دستگاه‌‏ها مدت زمانی طول خواهد کشید، اما به زودی مشکلات کشور در زمینه تأمین ماسک به پایان می‌رسد."

کد خبر 416380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.