تولید ۳۷۰ هزار ماسک در روز توسط مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از افزایش تولیدات بهداشتی توسط مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: روزانه حدود ۳۷۰ هزار عدد ماسک و دیگر اقلام بهداشتی، توسط مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به اینکه کارگاه‌ها و طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد از ظرفیت بسیار بالایی برای رفع احتیاجات جامعه برخوردار هستند، اظهار کرد: با حمایت بیشتر، این کارگاه‌ها می‌توانند به عنوان یک الگوی کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کمک کنند.

وی بر نیاز روزافزون جامعه به اقلام مختلف بهداشتی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا تاکید و تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد با درک شرایط سخت کشور، ضمن کسب مجوزهای لازم از دانشگاه‌های علوم پزشکی هر استان، تعداد زیادی از طرح‌های اشتغال خود را به سمت تولید ماسک، دستکش و دیگر لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم و کادر درمان در بیمارستان‌های سراسر کشور سوق داده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر روزانه حدود ۳۷۰ هزار عدد ماسک بهداشتی، دستکش و لباس بیمارستانی توسط مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد تولید و میان افراد نیازمند و همچنین بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه در ۳۱ استان کشور مددجویان در حال تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز هستند، خاطرنشان کرد: روزانه پنج هزار جفت دستکش، ۱۵ هزار دست لباس بیمارستانی و حدود ۳۵۰ هزار عدد انواع ماسک‌های بهداشتی و فیلتر دار توسط مددجویان کمیته امداد در حال تولید است که در صورت تأمین مواد اولیه و ضرورت جامعه، امکان افزایش ظرفیت تولید هم وجود دارد.

کد خبر 416373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.