۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
به بندرانزلی سفر نکنید

شهردار بندر انزلی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال از پذیرایی مهمانان نوروزی معذوریم و از هموطنان استدعا می‌کنیم که به این شهر سفر نکنند و در شهرهای خود بمانند.

حسن پورقربان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر توریستی بندر انزلی هر ساله در نوروز میزبان تعداد زیادی گردشگر بود، اما امسال به دلیل گسترش ویروس کرونا از پذیرایی مهمانان معذور است و از همه هموطنان می‌خواهیم از سفر به این شهر به عنوان مقصد گردشگری خودداری کنند.

وی افزود: در مبادی ورودی شهر انزلی نیز به منظور حفظ سلامت شهروندان از پذیرش مسافران خودداری شده، سلامت شهروندان هم کنترل می‌شود.

شهردار بندر انزلی اضافه کرد: کمپین‌های مسافرتی، مرکز بازدید تالاب، پارک جنگی و طرح دریا، تمامی مراکز تفریحی و اقامتگاه‌های شهر انزلی تعطیل است و برپایی چادر مسافرتی در پارک‌ها و ارائه خدمات سفر در این شهر ممنوع است.

پورقربان افزود: شهرداری انزلی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در یک‌ماه گذشته، به صورت مداوم معابر و خیابان‌ها، ساختمان‌های شهرداری، بیمارستان، آرامستان و گلزار شهدا، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های درون‌شهری، ترمینال مسافربری و اتوبوس‌های بین شهری، سرویس‌های بهداشتی و سطل‌های زباله سطح شهر را به صورت روزانه شست‌وشو و ضدعفونی کرده و نیروهای شهرداری در چند مرحله برای گندزدایی ورودی شهر اعزام شده‌اند و اقلام بهداشتی بین آن ها برای استفاده محافظت شخصی توزیع شده است و این اقدامات تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص کنترل شیوع بیماری کرونا تداوم خواهد داشت.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری این شهر به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در جهت پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت از شهروندان در مقابل ابتلای این ویروس، پیام‌های آموزشی را از طریق تلویزیون شهری و بیلبوردها نمایش می‌دهد و انتظار دارد، به این توصیه‌ها عمل شود.

پورقربان یادآور شد: توزیع شش هزار جفت دستکش و به همین تعداد ماسک یکبار مصرف در بین شهروندان، نصب چادر غربالگری در ورودی شهر، تجهیز مرکز غربالگری در ابتدای خیابان سی‌متری، ایجاد ایستگاه گندزدایی، ضدعفونی خودروهای ورودی به شهر در جایگاه تب‌سنجی و غربالگری از دیگر اقدامات شهرداری انزلی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون دارو و واکسنی برای ویروس جدید کرونا ساخته نشده، شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند، تا چرخه انتقال ویروس کرونا هر چه سریع‌تر قطع شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 416370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.