پیش‌ بینی بیماری کرونا با حلقه هوشمند

محققان به تازگی حلقه هوشمندی طراحی کرده‌اند که می‌تواند بیماری کرونا را دو یا سه روز زودتر از آغاز علائم آن تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، استارت‌آپ‌ها دنبال روش‌های جدید برای مقابله با آن هستند؛ در همین راستا یک استارت‌آپ سازنده سخت‌افزار سلامتی شخصی به نام "Oura" سعی کرده است یک حلقه هوشمند برای پیش‌بینی ابتلای بیماری کرونا طراحی کند. استارت‌آپ مذکور با همکاری پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، در حال تکمیل مطالعه جدیدی هستند تا متوجه شوند آیا حلقه هوشمند می‌تواند علائم فیزیولوژیکی اولیه بیماری کرونا را تشخیص دهد یا خیر.

به منظور تکمیل این مطالعه، دو هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان که با بیماران کرونایی تماس نزدیک دارند، باید حلقه‌های هوشمند Oura را حلقه را در انگشت خود بیندازند. این حلقه‌های هوشمند دمای بدن فرد، الگوهای خواب، ضربان قلب، وضعیت دستگاه تنفسی و میزان فعالیت افراد را به طور مداوم ردیابی می‌کند. با وجود اینکه تب یکی از علائم اولیه بیماری کرونا است، اما تنها بررسی تب، برای تایید بیماری کرونا کافی نیست.

یک کاربر فنلاندی گفت" حلقه هوشمند Oura به من هشدار داد که به بیماری کرونا مبتلا شده‌ام، اما هیچ علائمی از بیماری را نداشتم؛ بنابراین آزمایشات کرونا را انجام دادم. نتایج آزمایش تایید کرد که من بدون داشتن هیچ گونه علائمی به بیماری کرونا مبتلا شده‌ام."

محققان معتقد هستند که حلقه هوشمند می‌تواند شروع بیماری کرونا را حدود دو یا سه روز قبل از آغاز علائم بارز مانند سرفه و تنگی نفس پیش‌بینی کند. به نظر می‌رسد ابزار جدید بیشتر برای کارکنان بخش بهداشت و درمان مفید باشد، زیرا هر چه زودتر بیماری این افراد تشخیص داده می‌شود و احتمال اینکه دیگر همکاران او در معرض خطر قرار گیرند، کمتر است.

در آزمایش ثانویه مربوط به حلقه هوشمند قرار است بیش از ۱۵۰ هزار کاربر در سراسر جهان شامل مبتلایان به این بیماری و افراد سالم شرکت کنند؛ این افراد باید به مدت سه ماه در زمان خواب، حلقه هوشمند را در انگشت خود انداخته و لازم نیست در طول روز از آن استفاده کنند.

به گفته محققان حلقه هوشمند Oura تنها ابزاری نیست که می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری کرونا کمک کند. به عنوان مثال، شرکت دیگری به نام "Kinsa" نیز با استفاده از تب‌سنج هوشمند خود، می‌تواند به سرعت بیماری کرونا را تشخیص دهد.

کد خبر 416359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.