نور پارک‌های شهر خاموش می‌شود/ ممنوعیت تردد خودروها در شهر ۱۲ و ۱۳ فروردین

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بر اساس تصمیم‌های گرفته شده در ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در اصفهان، نور تمام پارک‌های شهر خاموش شده و از شهروندان انتظار می‌رود برای حفظ سلامت خود تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ورودی پارک‌ها اعم از پارک‌های حاشیه رودخانه و پارک‌های بزرگ مناطق از جمله قلمستان، گل محمدی همچنین پارک‌های محلی مناطق بسته شده و از عبور و مرور در آن‌ها افراد جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص خاموش کردن نور تمام پارک‌ها و بوستان‌های شهر اقدامات لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: ورودی پارکینگ تمام پارک‌ها در کل مناطق ۱۵ گانه شهر مسدود شده و از ورود خودرو ممانعت می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه پارک خودروها سرتاسر مسیر حاشیه زاینده رود ممنوع است، گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا در اصفهان، تردد خودروها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جاری در شهر اصفهان ممنوع است.

امیری تاکید کرد: شهرداری اصفهان با بکارگیری تمام امکانات، عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن مستمر معابر، امکانات و تجهیزات در سطح شهر را تا ریشه‌کنی این ویروس ادامه خواهد داد.

وی گفت: تمام ماشین آلات حمل زباله و ضایعات، تجهیزات و امکانات مورد استفاده در خدمات شهری و مکان‌های خدماتی و خدمات رسان از جمله سرویس‌های بهداشتی شهر با استفاده از دستگاه‌های سمپاش موتوری و کمری به صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

امیری ادامه داد: در شهر اصفهان ۲۵ اکیپ تمام معابر به خصوص فضاهای پر تردد شهر از جمله روبه‌روی بیمارستان‌ها، ادارات، در بانک‌ها، ورودی و داخل بازارها، مکان‌های اداری عمومی و پاساژها که امکان آلودگی بیشتری دارد را به صورت مهپاشی ضدعفونی می‌کند تا گندزدایی وسیع‌تر انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح شهر، ستاد مبارزه با شیوع کرونای معاونت خدمات شهری با بهره‌گیری از ۳۰ اکیپ مستقر در میادین و چهارراه‌های پرتردد، اقدام به توزیع کیسه زباله خودرویی بین خودروها کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: کیسه زباله خودرویی در راستای جلوگیری از رهاسازی تجهیزات حفاظت فردی استفاده شده توسط شهروندان (مانند ماسک و دستکش) توزیع شده است و اقدامات این چنین می‌تواند کمک شایانی به شکست ویروس کرونا و حفظ سلامت همشهریان کند.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان نصب جعبه‌های ایمن و مخازن زباله در محدوده اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت انداختن ماسک و دستکش همشهریان است.

امیری گفت: سیفتی باکس در ایستگاه‌های BRT، درمانگاه‌ها، بانک‌ها، ادارات دولتی و مراکز پر تردد به منظور قراردادن ماسک و دستکش‌های استفاده شده شهروندان نصب شده است.

کد خبر 416356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.