واکنش کمپانی‌های سراسر جهان به بحران کووید -۱۹

گسترش باورنکردنی کووید -۱۹ در سراسر جهان زندگی، معیشت و تجارت جوامع را مختل کرده است؛ در این راستا، بسیاری از کمپانی‌ها و سازمان‌های معروف سراسر دنیا برنامه‌های جدیدی برای کمک در مقابله با شیوع این ویروس اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همزمان با شیوع وصف‌ناپذیر ویروس کرونا در سراسر جهان و ابتلای بیش از ۴۲۰ هزار نفر از مردم تا کنون، جنبشی دیگر در جهان در میان کمپانی‌ها و مراکز کارآفرینی معروف دنیا در حال وقوع است؛ مدیران این مراکز در تلاشند با ارائه راه‌حل‌های نوین اثرات ویروس جدید کرونا بر سلامت عمومی را به حداقل برسانند و اختلالات به وجود آمده در اقتصاد و زنجیره‌های تأمین را کاهش دهند. هر کمپانی به روشی متفاوت، از کمک‌های مالی گرفته تا اختصاص بخش‌هایی از مراکز خود به تولید تجهیزات پزشکی و ایمنی، سعی می‌کند به مبارزه با کووید -۱۹ بپردازد. در ادامه به بیان مهم‌ترین اقداماتی که کمپانی‌های معروف جهان برای شکست ویروس کرونا در پیش گرفته‌اند، پرداخته می‌شود.

تأمین تجهیزات امنیتی آفریقا توسط گروه علی بابا

اگرچه تا کنون ویروس کرونا در قاره آفریقا شیوع چشمگیری نداشته است با این حال، جک ما مدیر عامل شرکت چینی تجارت الکترونیک علی بابا فرصت را غنیمت شمرده و بیش از یک میلیون کیت آزمایش کرونا، شش میلیون ماسک و ۶۰۰ هزار لباس امنیتی به این قاره ارسال کرده است.

این تجهیزات ابتدا به کشور اتیوپی ارسال و سپس در سایر نقاط قاره آفریقا توزیع می‌شود. البته در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، این اولین باری نیست که چینی‌ها بسته‌های کمک‌های اولیه خود را به سایر نقاط جهان ارسال می‌کنند؛ اوایل ماه مارس نیز صلیب سرخ کشور چین تیمی متشکل از ۹ کارمند به همراه ۳۰ تن تجهیزات نظیر ماسک و دستکش را به ایتالیا فرستاد.

اهدا مواد شوینده رایگان به مردم توسط بزرگ‌ترین شرکت صابون‌سازی جهان

یونیلیور،، شرکت چندملیتی بریتانیایی-هلندی، که مالک شمار زیادی از نام‌های تجاری بین‌المللی در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی است، محصولات خود به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو را رایگان در اختیار مردم قرار داده است. از آنجا که تا کشف واکسن ضد کرونا، صابون بهترین وسیله برای مبارزه با این ویروس است، مدیر عامل شرکت یونیلیور تعداد زیادی از کارکنان خود را به کشورهای مختلف جهان نظیر آمریکا، هندوستان، چین، انگلستان، هلند و ایتالیا فرستاده است تا در این کشورها قالب‌های صابون تولید کنند و رایگان در بین مردم نیازمند توزیع کنند. علاوه بر این، کارکنان شرکت یونیلیور کلیپ‌هایی تصویری منتشر کرده‌اند و نحوه صحیح شستن دست‌ها را به مردم سراسر دنیا آموززش داده‌اند.

آموزش آنلاین در بحرین

شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان باعث تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها شده است، اما آیا می‌توان از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان دوره‌های آموزشی برای ادامه تحصیل آن‌ها برگزار کرد؟ وزیر آموزش و پرورش کشور با همکاری کارکنان دولت الکترونیک بحرین یک پرتال تخصصی برای آموزش الکترونیکی ایجاد کرده است که از طریق آن دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های آموزشی آنلاین شرکت می‌کنند، مطالب درسی خود را دانلود و در بحث‌های گروهی و کلاسی شرکت می‌کنند. برگزاری این کلاس‌های الکترونیک تا زمان نابودی کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

کمک‌های مالی غول‌های تکنولوژی ایالات متحده آمریکا آمازون و مایکروسافت

برخی از مدیران عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی نیز برای به حداقل رساندن بحران‌های ناشی از شیوع کووید -۱۹ اعلام آمادگی کرده‌اند. رئیس شرکت آمازون از اهدا پنج میلیون دلار به تاجران محلی در نزدیکی سیاتل، که فروش خود را به علت گسترش کرونا ویروس از دست داده‌اند، خبر داد. مایکروسافت، یک ابر شرکت چند ملیتی که در زمینه فناوری فعالیت می‌کند، نیز بر ملزومات بهداشت عمومی در زمان شیوع کووید -۱۹ تمرکز کرده است و در تلاش است رفع نیازهای اقتصادی برآورده نشده کارکنانی، که در این بحران کار خود را از دست داده‌اند، را مورد توجه قرار دهد. این دو غول تکنولوژی ادعا کرده‌اند که حقوق افرادی که شغل خود را به خاطر ویروس کرونا از دست داده‌اند، را پرداخت کنند. 

تولید دستگاه‌های تهویه هوا توسط شرکت‌های صنعتی معروف انگلیسی

دولت انگلستان از تمام شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که می‌توانند دستگاه‌های تنفس مصنوعی بسازند خواسته کشور را در مبارزه با ویروس کرونا یاری کنند. بزرگ‌ترین شرکت‌های بریتانیایی نظیر دایسون، یک شرکت لوازم خانگی که در زمینه تولید جاروبرقی، فن‌های مکانیکی، اچ‌وی‌ای‌سی و خشک‌کن‌های برقی فعالیت می‌نماید نیروهای جدیدی استخدام کرده است تا چرخه تولید خود را گسترش دهد و دستگاه‌های تنفس مصنوعی بیشتری تولید کند. شرکت خودروسازی واکسول نیز با استفاده از پرینتر سه بعدی به تولید دستگاه‌های ونتیلاتور و قطعات آن پرداخته است و روزانه تعداد زیادی به بازار عرضه می‌کند.

تولید مواد ضدعفونی کننده دست توسط شرکت ال وی ام هاش

ال و ی ام هاش، شرکت فرانسوی و چندملیتی ارائه‌دهنده کالاهای لوکس است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس مستقر است و برندهای معروفی نظیر لویی ویتون، بولگاری، تگ هیور و تیفانی اند کو. را در برگرفته است. این شرکت بسیاری از بخش‌های کارخانه‌های خود را به مراکزی برای تولید مواد ضدعفونی کننده دست‌ها تبدیل کرده است تا از این طریق خود را در مبارزه با ویروس کرونا سهیم کند.

کد خبر 416348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.