ورود مجدد مسافران خارجی به ایران/ ویروس کشنده جدید در چین

مرگ عجیب دختر ۲۱ ساله براثر کرونا، بهبود حال مبتلایان به کرونا در آبادان با استفاده از یک داروی ضدویروس، فرار خلبان از پنجره کابین هواپیما از ترس کرونا و فوت رئیس انجمن زرتشتیان شیراز بر اثر ابتلا به کرونا، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ساعت گذشته است که در بسته خبری پنجشنبه_۷ فروردین‌ماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هواپیمایی ماهان نخستین پرواز خود را در سال جدید برای بازگرداندن مسافران ایرانی از هند، روز یکشنبه دهم فرودین ماه انجام می‌دهد.

از اسفند ماه سال گذشته تاکنون، هموطنانی که به دلیل لغو پروازها به مقصد هند، مجبور به توقف اجباری در شهرهای مختلف هند شده‌اند با چندین پرواز اختصاصی توسط هواپیماهایی ماهان به کشور بازگشتند.

این شرکت هواپیمایی امروز در اطلاعیه جدید خود از پرواز دهلی به تهران خبر داد. بر اساس آن پرواز هواپیمایی ماهان ساعت سه بامداد روز یکشنبه ۱۰ فروردین مصادف با ٢٩ ماه مارچ با شماره پرواز W5070 از دهلی به تهران انجام خواهد شد. شرکت هواپیمایی ماهان از مسافران جامانده در هند خواست برای انجام امور پذیرش، سه ساعت قبل از پرواز به کانتر هواپیمایی ماهان در فرودگاه مراجعه کنند. هند اسفند ماه سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، از پذیرش هواپیماهای ایرانی خودداری کرد.

همزمان با افزایش تعداد موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه پرجمعیت آسیای جنوبی، دولت هند روز دوشنبه _چهارم فروردین‌ماه_ پروازهای داخلی را متوقف و در یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌های این کشور مقررات منع رفت و آمد اعلام کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مرگ عجیب دختر ۲۱ ساله بر اثر کرونا

رویترز از فوت یک دختر ۲۱ ساله انگلیسی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که هیچ‌گونه علائم بیماری نداشته است.

شیوع ویروس کرونا در انگلیس شتاب زیادی به خود گرفته است و آمار قربانیان و مبتلایان در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار رسمی ۸۰۷۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۲۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت انگلیس همچنان زیر فشار انتقادات گسترده به خاطر عدم اتخاذ تدابیر قاطع و محکم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

بهبود حال مبتلایان به کرونا در آبادان با استفاده از یک داروی ضدویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بررسی تأثیر یک داروی ضدویروسی بر روی بیماران بدحال مبتلابه کووید ۱۹ حاکی از موفقیت در درمان این بیماران و کاهش طول بستری در بیمارستان بوده است.

شکرالله سلمان‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی تأثیر یک داروی ضدویروسی بر روی بیماران بدحال مبتلابه کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان حاکی از موفقیت در درمان این بیماران و کاهش طول بستری در بیمارستان بوده است.

سارا مبارک مسئول گروه تحقیقاتی بیماری‌های عفونی علوم پزشکی آبادان نیز در این زمینه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، استان خوزستان و محدوده تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان، تیم تحقیقاتی این دانشکده تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که با کمک آن‌ها علائم بالینی بیمار سریع‌تر بهبود پیدا کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این‌که مباحث ذکرشده مبنای فکری یک گروه تحقیقاتی در دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفت، بیان کرد: بعد از بستری بیماران مبتلابه کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، تیم تحقیقاتی ما تصمیم گرفت یک رژیم را علاوه بر رژیم استاندارد کشوری بر روی بیماران بعد از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و البته کد ملی اخلاق در پژوهش، اجرایی کند.

مبارک عنوان کرد: نتایج اولیه رژیم یادشده در روزهای اول بسیار مسرت‌بخش بود و در مقایسه با رژیم پروتکل کشوری ازنظر کاهش مرگ‌ومیر و روزهای بستری و همچنین بازگشت تنفس عادی نتایج بسیار خیره‌کننده‌ای را به دست آوردیم.

وی اعلام کرد: در مقایسه دو گروه که یک گروه رژیم استاندارد کشوری را گرفته بودند و گروه دوم رژیم پیشنهادی گروه دانشکده علوم پزشکی را دریافت کرده بودند، میزان مرگ‌ومیر گروه دوم به صفر رسید و میزان روزهای بستری این گروه کاهش پیدا کرد.

مسئول گروه تحقیقاتی عفونی علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: اتفاق بسیار مهم این بود که افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کردند بعد از چهار روز به تنفس عادی برگشتند و شرایط ترخیص از بیمارستان را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه به مدت یک ماه این دارو روی ۶۰ بیمار از بیماران بستری مبتلابه کرونا نتایج مطلوب خیره‌کننده‌ای داشته است افزود: امیدواریم با راهگشا بودن این رژیم برای درمان و ورود آن به پروتکل‌های کشوری برای کاهش روزهای بستری در بیمارستان و درنهایت پایین آمدن میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا گام بزرگی را برداشته باشیم.

وی افزود: دوره دوهفته‌ای را برای پیگیری بیماران بعد از دریافت این رژیم انتخاب کردیم که خوشبختانه در این دوره بیماران بهبود پیدا کردند و بعد از دریافت تنفس طبیعی از بیمارستان ترخیص شدند.

فرار ۲ خلبان از پنجره کابین هواپیما از ترس کرونا

دو خلبان خطوط هوایی AirAsia از ترس تماس با مسافران و احتمال گرفتن کرونا، تصمیم گرفتند از پنجره کابین هواپیما بیرون پریده و جان خود را نجات دهند. این حادثه در فرودگاه دهلی نو اتفاق افتاد و تصاویر آن بلافاصله وایرال شد.

۲ مأموریت اورژانس هوایی برای انتقال ۲ زن باردار و ۲ مرد مصدوم خوزستانی

انتقال دو مادر باردار ۲۱ و ۳۵ ساله از محور دهدز- خواجه انور به بیمارستان شهدا ایذه با یک پرواز اورژانس هوایی انجام شد.

محمدامین زرگر گفت: در این مأموریت همچنین دو مرد ۶۰ و ۸۹ ساله نیز به بیمارستان شهدا ایذه منتقل شدند.

زرگر در پایان تصریح کرد: در روز گذشته نیز یک سورت پرواز اورژانس هوایی برای انتقال دو مادر باردار از روستای کولاب اندیکا به مسجدسلیمان انجام شد.

ویروس کشنده جدید در چین

معاون بهداشت وزیر بهداشت از رصد اطلاعات ویروس جدیدی که در چین منجر به مرگ یک نفر شد خبر داد.

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از شیوع امراض ایالات متحده آمریکا هانتاویروس‌ها خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که از طریق جوندگان شیوع می‌یابند و شیوع‌های پیشین این ویروس مبتلایان و قربانیان زیادی برجای نگذاشته است.

رسانه‌های چینی اعلام کردند که یک مرد چینی در استان "یون‌نان" این کشور در راه بازگشت به استان "شاندونگ" در اتوبوس جان باخته است. تست هانتاویروس این مرد مثبت اعلام شده و از ۳۲ سرنشین دیگر اتوبوس نیز تست این ویروس گرفته شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که کروناویروس در سراسر جهان تاکنون بیش از ۴۱۴ هزار نفر را مبتلا کرده و بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در اثر ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود اعلام وضعیت اضطراری در کشورهای سراسر جهان به دلیل شیوع کروناویروس، هنوز هیچ مدرکی برای آنکه هانتاویروس را بتوان تهدیدی برای سلامت عمومی در نظر گرفت، وجود ندارد.

دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت درباره پیش رصد این ویروس جدید توسط ایران گفت: چین اعلام کرده که یک ویروس دیگر هم هست اما ویروسی نیست که در حال حاضر خیلی نگران شیوع آن باشیم. البته براساس قوانین بین‌المللی باید هر نوع هشدار در این زمینه را جدی بگیریم و ما نیز اطلاعات در مورد این ویروس را رصد می‌کنیم و هر نوع تمهیداتی که لازم باشد می‌اندیشیم اما دقت داشته باشید که ویروس‌های مشترک بین انسان و حیوان در چین شایع است.

بالگرد نیروی دریایی ارتش به داد زن باردار در جاسک رسید

با اعزام بالگرد نیروی دریایی ارتش به یکی از روستاهای سیل‌زده جاسک، مادر بارداری که به کمک فوری نیاز داشت، نجات یافت.

منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: در پی اعلام نیاز ضروری برای انتقال مادر باردار جاسکی که در روستایی در محاصره سیل قرار داشت، فوراً بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پرواز درآمد.

این مادر باردار در روستای آخران بخش گافر و پارامون برای وضع حمل نیاز به خدمات درمانی و پزشکی اورژانسی داشت که با توجه به بسته بودن راه زمینی، یک فروند بالگرد AB212 برای انتقال این مادر اعزام شد. این مادر به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک منتقل شد و اکنون حال وی و فرزندش خوب است.

فوت رئیس انجمن زرتشتیان شیراز بر اثر ابتلا به کرونا

افلاطون نوشیروان سهرابی، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز در پی ابتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌های شیراز فوت کرد.

روانشاد افلاطون سهرابی از ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۸ با علائم بیماری کرونا در بیمارستان علی‌اصغر شیراز بستری شد و با اینکه دوبار تست کرونای وی منفی اعلام شد ولی پزشکان با بررسی علائم، بیماری را کرونا تشخیص داده بودند.

به دنبال درگذشت رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، برخی مسئولان استان فارس طی پیام‌های جداگانه، این واقعه را تسلیت گفتند.

کد خبر 416344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    این وسط فقط ماهان برد کرد ۰