۹۷ درصد سد سفیدرود گیلان آبگیری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به آبگیری بیش از ۹۷ درصد ظرفیت سد سفیدرود گفت: ذخیره آب پشت سد سفیدرود هم‌اکنون به ۱۰۴۸ میلیون متر مکعب رسیده است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، وحید خرّمی اظهار کرد: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل، امروز به ۱۰۴۸ میلیون متر مکعب رسیده است، در حالی‌که میزان ذخیره سال گذشته ۸۵۹ میلیون متر مکعب بود.

وی در خصوص میزان دبی ورودی و خروجی سد سفیدرود اظهار کرد: میزان دبی ورودی به مخزن سد سفیدرود ۲۵۱ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن نیز ۲۳۴ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از اسفند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

خرمی ادامه داد: با توجه به بارش‌های مطلوب، آبگیری ۹۷ درصدی حجم مخزن سد سفیدرود و شرایط پوشش برفی حوضه آبریز این سد، شرایط برای سرریز کنترل شده سد در روزهای آتی مهیاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید کرد: از تمامی شهروندان و مسافران عزیز در استان گیلان تقاضا می‌شود از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری جدا خودداری نمایند.

وی با اشاره با تأمین آب شالیزارهای استان گیلان از آب این سد، گفت: آب زراعی ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تأمین می‌شود.

خرمی در پایان خاطرنشان کرد: حجم نرمال سد سفیدرود که بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، بر اساس آخرین هیدروگرافی انجام شده حدود ۱۰۸۰ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

کد خبر 416333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.