شناسایی یک هزار و ۲۱۶ فرد مشکوک به کرونا در ورودی‌های اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: بیش از ۴۶۰ هزار نفر و افزون بر ۲۰۰ هزار خودرو در محورهای خروجی‌ و ایستگاه های تب سنجی هلال احمر استان در ۹ روز گذشته غربالگری و یک هزار و ۲۱۶ نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی منتقل شدند.

علی محمد هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیروهای عملیاتی استان اصفهان در پی شیوع و انتشار ویروس کرونا در این استان از ۲۴ اسفند ماه، در قالب ۳۰ پرسنل و ۲۵۰ عضو شامل نجاتگر، داوطلب و جوانان در بیش از ۸۰ پایگاه تب سنجی استقرار یافته و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راه و راهداری اقدام به پایش سلامت و غربالگری از مردم با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای استقرار نیروها تا پایان روز سه شنبه پنجم فروردین ۴۶۶ هزار و ۴۴۵ نفر از سرنشینان بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در ایستگاه‌های سلامت استان مستقر در خروجی و ورودی راه‌های مواصلاتی غربالگری شدند.


محمد هاشمی افزود: با توجه به پایش و غربالگری انجام شده یک هزار و ۲۱۶ نفر از خدمت گیرندگان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا پس از بهبودی و در دوران نقاهت نیز می‌توانند ناقل ویروس باشد، اظهار کرد: مرکز نگهداری بیماران بهبود یافته در اردوگاه باغ ابریشم اصفهان به منظور شکست زنجیره انتقال ویروس، تجهیز شده و بیماران مبتلا به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان دوران نقاهت را در این مکان خواهند گذراند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان در پایان با بیان اینکه تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه و رعایت توصیه‌های بهداشتی است از عموم مردم درخواست کرد در خانه بمانند و دید و بازدید عید را به بعد از کنترل شیوع ویروس کرونا موکول کنند.

کد خبر 416321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.