۴۰۱ کاشانی به دلیل کرونا بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل تا کنون یک‌هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران بستری و مشکوک به کووید ۱۹ مرخص شده‌اند و ۴۰۱ نفر نیز در حال حاضر با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری هستند.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیماران پس از ترخیص از بیمارستان باید حمایت شوند، اظهار کرد: از ابتدای بروز بیماری کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل تا کنون یک‌هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران بستری و مشکوک مرخص شده‌اند و ۴۰۱ نفر نیز در حال حاضر با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری هستند.

وی با قدردانی از زحمات همه مردم فهیمی که در خانه ماندن و تردد نکردن در معابر و اماکن عمومی را رعایت و در کنترل شیوع این بیماری کمک کردند، افزود: با کمک خیرین تجهیزاتی با بهترین کیفیت در حال تهیه است و و زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه و مسئولان درمانی برای درمان بیماران نیازمند بکارگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: چگونگی کمک‌های گروه‌های مختلف خیرین و جهادی که در حال زحمت کشیدن و فداکاری هستند، نیز ساماندهی می‌شود تا بهترین کیفیت خدمات را برای کمک در کنترل شیوع این بیماری داشته باشیم.

وی ادامه داد: نکته مهم لزوم حمایت بیماران پس از ترخیص است که در خانه همچنان نیاز به حمایت دارند و از گروه‌های خیرین و جهادی خواهش می‌کنیم، برای کمک به این بیماران تلاش ویژه‌ای را مبذول کنند.

مروجی تصریح کرد: امیدواریم که با کنترل شیوع کرونا در سطح جامعه شاهد کاهش ورودی بیماران بد حال به بیمارستان‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان نگران یا دارای علائم کرونا از جمله تنگی نفس، تب بالای ۳۸ درجه و سرفه خشک به سامانه خوداظهاری غربالگری و مراقبت بیماری کرونا مراجعه کنند یا با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند، جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

کد خبر 416318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.