‌آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ششم فروردین ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در کشور را تا تاریخ چهارشنبه ششم فروردین ماه ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شد، در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا از ظهر دیروز تا ظهر امروز (چهارشنبه ششم فروردین‌ماه) اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور دو هزار و ۲۰۶ نفر مبتلای جدید در کشور شناسایی شده که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور ۹ هزار و ۶۲۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جان باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا دو هزار و ۷۷ نفر جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: با خوداظهاری مردم و بیماریابی قوی‌تر کادر درمان، تشخیص بیماران از بیمارستان‌ها به خانه‌ها منتقل شده و مبتلایان در مراحل اولیه بیماری شناسایی می‌شوند و همین امر باعث افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ شده است.

جهانپور از کاهش ترددها و مسافرت‌های غیرضروری توسط مردم تشکر و اضافه کرد: ساماندهی "طرح فاصله‌گذاری اجتماعی" در کمیسیون امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تأیید رئیس جمهور این طرح ابلاغ خواهد شد و بر اساس آن رفت و آمدهای غیرضروری با رویکرد اجتماعی و جامعه‌محور محدود می‌شود؛ این اقدامات در ادامه سطح سوم قرنطینه بوده و سعی خواهیم کرد با اجرای این طرح به سمت کنترل و مهار بیماری در روزهای آتی گام برداریم.

کد خبر 416308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.