کارگروه ارزیابی اپیدمیولوژی کرونا در کاشان راه‌اندازی شد

مسئول کار گروه ارزیابی اپیدمیولوژی کووید۱۹ در کاشان گفت: کارگروه ارزیابی اپیدمیولوژی در حوزه شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل کار خود را شروع کرد.

مجتبی صحت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، این کارگروه به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت خود را شروع کرده‌ و زیر نظر کمیته کشوری ارزیابی اپیدمی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این کار گروه وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری کووید ۱۹ با انجام تحلیل روندها و ارزیابی اثربخشی اقدامات بهداشتی و درمانی به صورت مستمر بررسی می‌شود.

دانشیار و متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: این یافته‌ها به پزشکان و مدیران کمک می‌کند تا تصمیم‌هایی متناسب با شرایط و نیازهای منطقه اتخاذ کنند.

وی گفت: از جمله اهداف این کار گروه شناسایی نحوه شروع انتقال بیماری، روند گسترش بیماری در زیر گروه‌های مختلف جمعیتی، وضعیت پیامد درمان و ارزیابی روند اشغال تخت موارد بستری و بررسی وضع  اطرافیان نزدیک موارد قطعی است.

صحت اضافه کرد: تعیین وضعیت‌های زیرساخت‌های بهداشتی درمانی و آزمایشگاهی، بروز بیماری و مرگ ومیر در بین اعضای کادر بهداشتی درمانی، اقدامات و برنامه‌های کنترلی ویژه در سطح جمعیت عمومی، اقدامات و برنامه‌های کنترلی ویژه برای محافظت از کادر بهداشتی درمانی، سرعت انتشار بیماری در جمعیت و پیش‌بینی آن در هفته‌های آینده از دیگر اهداف این گروه است.

وی گفت: همکاری با همه متخصصین در زمینه‌های مرتبط در این کار گروه مورد نیاز است که می‌توانند جهت ارتباط با دبیرخانه این کارگروه با شماره تلفن ۵۵۶۲۱۲۱۱ و یا آدرس پستی covid@kaums.ac.ir تماس بگیرند.

کد خبر 416286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.