خروج از شهر ها ممنوع شد

علی ربیعی گفت: رئیس جمهور ابلاغ کردند سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع است.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: متأسفانه توصیه‌های بهداشتی توسط تعدای از هموطنان مورد توجه قرار نگرفته و همین ممکن است سطح تماس‌های بیشتری را داشته باشد و منجر شود به اینکه موج دوم شیوع این بیماری را داشته باشیم.

وی از دستور جدید رئیس جمهور خبر داد و گفت: بعد از این گزارش، امروز رئیس جمهور ابلاغ کرد که سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع خواهد بود و اینکه چه کسانی و برای چه کارهایی می‌توانند از شهرها خارج شوند آئین نامه آن توسط وزارت کشور تصویب می‌شود و ابلاغ خواهد شد. بنابراین طبق مصوبه سفرهای جدید را ممنوع اعلام می‌کنیم؛ از مردم هم می‌خواهیم در این زمینه همراهی کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: آمار نشان می هد که سفر در جاهایی که صورت گرفته است موج جدیدی از بیماری صورت گرفته است. هیئت وزیران توصیه می‌کند از همه کسانی که به سفر می‌روند بازگشت خودشان را طوری تنظیم کنند که بازگشتشان به روزهای آخر نرسد و منجر به این نشود که تجمع ایجاد کنیم. بنابراین امروز توصیه می‌کنیم کسانی که سفر رفته‌اند بازگشت خودشان را از همین امروز برنامه ریزی کنند و این بازگشت به روزهای آخر تسری پیدا نکند.

ربیعی تصریح کرد: این تصمیم سختگیرانه است و ممکن است تعدادی از مردم را ناراضی کند ولی ما ناچاریم برای سلامت عمومی و حفظ جامعه این تصمیم سختگیرانه اعمال کنیم. تخلف از این دستور را قوه قضائیه بررسی می‌کند و اعلام می‌کند و بر اساس قوانین جرایم خاص خودش را اعمال خواهد کرد. البته نیروی انتظامی نیز پیشگیری و جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه هیئت دولت گزارشی از تصمیمات قبلی دولت ارائه شد، گفت: ما بازارها را تعطیل کردیم. مراکز تفریحی و تجمعی را تعطیل کردیم و بسیاری از اصناف را تعطیل کردیم. تاکید ما بر این بود فقط مرکزی که خرید روزمره مردم و کالاهایی که نیاز مردم است، باز بماند. بنابراین امروز با دستور رئیس جمهور، ادارات و فعالیت‌های اقتصادی مگر در موارد حساس و زندگی روزمره مردم تا ۱۵ فروردین تعطیل اعلام می‌شود و در حقیقت سختگیری بیشتری نسبت به مراکزی که باز خواهد بود، صورت خواهد گرفت و لیست آن را وزارت بهداشت اعلام خواهد کرد و این لیست با هماهنگی وزارت صمت نهایی خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: همین جا لازم است اعلام کنم گزارشی که وزارت صمت در جلسه هیئت دولت دادند، ما حتی بیش از سال گذشته وارداتمان را صورت دادیم و تولیدات داخلی مان را خرید کردیم و برای چند ماه آینده هم هیچ نگرانی حتی از خریدهای زیادی مردم نداریم ولی توصیه می‌کنیم مردم در کمال آرامش اطمینان داشته باشند، این کالاها موجود هست.

ربیعی افزود: امروز رئیس جمهور تاکید کردند جاهایی که به زندگی روزمره مردم مرتبط است حتی به صورت سه شیفت هم کار کنند و اگر لازم است تمهیداتی اندیشیده شود. هم تولید سه شیفت و هم مراکز خرید سه شیفت در آنجا صورت بگیرد.

وی در مورد تعطیلی ادارات نیز اظهار کرد: بر اساس تصمیمی که دیروز در ستاد مبارزه با کرونا گرفتیم ادارات را تعطیل اعلام کردیم، مگر در مواردی که زندگی روزمره مردم در میان است و باید با حداقل‌ها در ادارات حضور خواهند یافت. با مدیریتی که رؤسای سازمان‌ها برای اجرای این تصمیمات خواهند داشت به هیچ عنوان اقتصاد کشور هم آسیب نخواهد دید اما تعطیل کردن ادارات نیز همراه با آسیب ندیدن روال اداری صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امروز گزارشی ارائه شد مبنی بر اینکه هنوز در پارک‌ها و برخی از مراکز تجمعاتی صورت می‌گیرد و عده‌ای روال عادی «دور دور» خودشان را دارند، بر همین اساس سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: ما امسال سیزده بدر مثل سال گذشته را نخواهیم داشت و تمام مراکزی که تجمع خواهد بود ممنوع می‌شود و در این مراکز اماکن تجمعی نخواهد داشت و جلوگیری خواهد شد و اگر هم احساس کنیم ترددهای غیرضروری در شهر صورت گیرد حتماً تصمیمات سختگیرانه ایاعمال خواهید کرد.

وی در مورد تصمیماتی در خصوص غربالگری نیز گفت: هیئت وزیران برای طرح غربالگری تاکید دارد. بر اساس این طرح افرادی که مبتلا هستند شناسایی می‌شوند و با تمهیدات که وزارت ارتباطات اندیشیده است حرکت این افراد شناسایی شده و امروز ابلاغ شد افرادی که مشکوک هستند یا افرادی که مبتلا هستند حتماً در مورد اینها اعمال قانون خواهد شد، زیرا اینها باید قرنطینه شوند و وزارت بهداشت قوانینی را خواهد اندیشید. در صورتی که ابتلاء بسیار شدید نباشد در خانه قرنطینه می‌شوند و اگر ابتلاء شدید باشد در نقاهتگاه‌های وزارت بهداشت باید ۱۵ روز خود را سپری کنند.

منبع: مهر

کد خبر 416284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.